Gå til innhold

Æsj, ingen av de åttedelte eggene klarte knipe seg fast.........

Anbefalte innlegg

Da kom mensen for fullt i dag, og det 8 forsøk gikk heller ikke......sukk.

Føler meg bare tom for øyeblikket - kan jeg noen gang lykkes. Er jeg for gammel? CFC sier hver gang at eggene er så flotte og bra, men de fester seg ikke. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro nå. Jeg hadde denne gangen en god fornemmelse.....men den gang ei.

Så Pollyanna - det var tydeligvis ikke gullegget denne gangen.

Tror jeg ihvertfall behøver en syklus pause nå for å være litt "normal" en periode og hente meg inn igjen.

Ugh ugh..........! Ikke kult dette.

Fortsetter under...

Uff, dette var dritt-nyheter!

Det hadde virkelig vært deg vel forunt.

Sender deg masse gode tanker!

Krysser fingrene for at du får puste litt nå, før du står på videre.

Det var en kvinne på 46(sorry om jeg bomme litt) som lyktes etter ED i fjor..det finnes mange muligheter!

Masse gode tanker!

Hei

Det var leit å høre:-(

Jeg er imponert over ditt pågangsmot; at du har gått gjennom dette så mange ganger. Bra du ikke har gitt opp ennå! Det er nok mange her som gjerne skulle vist svaret på hvorfor egget ikke setter seg fast...

Krysser fingrer for suksess neste gang!

NNEEEEEIIII!! Dette var virkelig trist å lese, Barnedrøm. Jeg hadde sånn håp for deg når du til og med hadde 3 flotte egg. Huff og huff...Livet er urettferdig!

Jeg synes pågangsmotet ditt er beundringsverdig og du er en inspirsjon for meg når jeg sliter. Har tenkt masse på deg som har vært igjennom 8 forsøk når jeg har slitt med bivirkninger av medisinen.Du må være en utrolig tøff dame som har orket så mange forsøk.

Man skal nok ha en god porsjon flaks for å lykkes i vår alder. Men så lenge man får ut egg av topp kvalitet, er det jo vanskelig å gi helt opp også. Nei huff, det er vanskelig det her.

Håper du finner styrke til å prøve videre, på den ene eller andre måten, og at du lykkes til slutt! Det har du absolutt fortjent, Nå får vi bare la skuffelsen over dette forsøket synke inn, og komme sterkere tilbake ved en senere anledning:)

Takk for støttende ord, tanker og medfølelse fra dere alle. Det er utrolig godt å ha dette fellesskapet her inne i med-og motganger. Det er jo vanskelig for andre å sette seg inn i hva dette gjør med en - alle hormoner, bivirkninger, svettetokter, humørsvingninger, vente vente, håpe håpe og ikke miste troen når det ikke går denne ene gangen, men på'n igjen........

Jeg synes det er vanskelig å gi opp når jeg hele tiden får høre at eggene er så flotte og perfekte. Men hvor mange ganger jeg har tenkt å prøve vet jeg ikke enda. Og innerst inne vil jeg ikke gi opp når det finnes muligheter.

Men dert er en gjeng med utrolig flotte kvinner her inne - som står på i troen på at dette går til slutt.

Jeg skal ikke gi meg ennå !!!!

Nå er det å sette alle kluter inn på sunnhet mm.

Så synd....Føler med deg.

Er det noe du kan gjøre anderledes, med opplegget ? Men du har vel prøvd det meste siden du har hatt så mange forsøk....

Regner med du har prøvd alt av medisiner, prednisolon, albyl-E, klexane, pregnyl etc....

Nei ikke lett dette.....

trøsteklem

Annonse

Takk for omtanken :-)

Jeg vet hva som kan gjøres annerledes, men jeg vurderer å prøve en annen klinikk som kan se det hele med nye øyne.

Jeg har prøvd prednisolon, medrol, albyl-E, ovitrelle oppløst i saltvann, metformin. Men hva skal Pregnyl hjelpe mot?

Pregnyl skal fungere som hcg-støtte.

På den måten "lurer" du kroppen til å tro den er gravid,

og den vil da oppføre seg deretter.

Mange får hcg støtte i stedet for crinone,progestan eller cyclogest.

Om det er uprøvd er det noe å ta med seg til neste gang :o)

Trist det ikke gikk denne gangen,

ønsker deg lykke til i neste runde.

Hvorfor, hvorfor, hvorfor vil de ikke sitte????? Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt.

Jeg hadde et i utgangspunktet veldig vellykket ivf-forsøk i 2007. De delte seg fint men ville ikke sitte. Fryseeggene overlevde alle opptiningen, men festet seg ikke.

2. ivf ble ingen befruktet.

3. ivf fikk jeg etter 3 dager satt inn 2 stk 6-delte og 1 stk 4-delt.

Det var altså ikke optimal deling. Likevel satt jammen en av dem denne gangen.

Også her må jeg si: Hvorfor, hvorfor, hvorfor satt den plutselig nå??????????????

Det er et mysterie dette her.

Jeg synes du er veldig tapper, og Lindenberg vet jo tydeligvis av erfaring at det kan gå til slutt. Men, så er det klokken som går og går.

England og testing av egg synes jeg derfor høres veldig lurt ut.

Jeg er selv veldig postivt til ED, og var egentlig klar for å dra til Hellas neste runde. Jeg har to flotte venninner som begge har hvert sitt ED-barn. Det er ingen tvil om at lykken hos dem er akkurat like stor :o)

Lykke, lykke til! Det går nok til slutt på en eller annen måte :o)

Takk for dine håpgivende ord og deg som et levende eksempel :-)

Du har så rett så rett. Du har jo selv hatt en lang vei mot ditt levende mirakel nå. Det er bare så hyggelig og kos å lese at det virkelig kan gå :-)

England og testing av egg har jeg skjønt er et omdiskutert område, og om det virkelig kan ha noen hensikt. Testingen kan visstnok skade eggene også. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om dette nå, men jeg undersøker videre. Er mye penger også. Et forsøk i England koster like mye som en 3 pk IVF.

ED kan vel bare la seg gjøre med en kjent forelder? Eller tar jeg feil? 2 ukjente forelder er jeg usikker på.

Takk for at du gir oss håp her inne du Mirakelkvinne :-) Masse masse lykke til :-)

Hei Barnedrøm, jeg så ditt innlegg og tenkte jeg skulle svare da vi har noe felles - alder, mange forsøk og Nordica.

Jeg har hatt flere forsøk med ass. hatching der eggene har vært gode ifølge legene Nordica, de har vært 8-delt og sett på spindelmikroskop, men allikevel har jeg ikke blitt gravid etter flere forsøk. Sjansene har vært ca 5 % men man har jo har lenge håpet, men pga alder så er sjansene så små selvom eggene er bra. Jeg er i gang med eggdonasjon der er sjansene over 60 prosent, og har sett at sjansene før dessverre har vært små og mye forventninger har vært knyttet.

Håper du ikke blir skuffet, men fra jeg var 39 har jeg hørt hvor vanskelig det er å få det til å klaffe med egne egg. Jeg håper selvsagt at du vil lykkes en gang å bli gravid :)

Annonse

Hei igjen :o)

Det er fullt mulig både med eggdonasjon med donor og embryoadopsjon.

Mine to venninner har lykkes i Spania. En med eggdonasjon og en med embryoadopsjon. Sistnevnte er, hvis jeg nå husker riktig, mye billigere.

Selv hadde jeg staket ut Hellas. Det fordi Nordica samarbeider med dem, så man slipper en forsamtalereise. I tillegg er de mer enn 50% billigere. Jeg tror det er ca 9000,- for ED i Spania og 3500,- i Hellas. Man kan selvfølgelig lure på hvorfor, men i og med at Dr. L anbefaler dem, føler jeg det veldig trygt.

Det er også en tidligere nederlands koloni i den byen de holder til, det betyr at det er relativt enkelt å få en blåøyd donor hvis man ønsker det.

En engativ ting med Hellas, er at du må bestille donorsæden selv i Danmark. Men etter hva jeg har hørt om Spania i det siste, har du da en større mulighet til å velge øyenfarge og høyde (hvis det er viktig....)

I Spania er det også mulig å kjøpe en 3-pakk med embryadopsjon. Det koster rundt 80-90 000,- norske kroner. Hvis du da ikke blir gravid, tror jeg du få igjen ca 70% av beløpet.

Det kan godt være at noen av det jeg har beskrevet her ikke er heeeelt nøyaktige, så dere får rette på dem dere som detaljene inne :o)

Lykke, lykke til :o)

Hei :o)

Det er fullt mulig både med eggdonasjon med donor og embryoadopsjon.

Mine to venninner har lykkes i Spania. En med eggdonasjon og en med embryoadopsjon. Sistnevnte er, hvis jeg nå husker riktig, mye billigere.

Selv hadde jeg staket ut Hellas. Det fordi Nordica samarbeider med dem, så man slipper en forsamtalereise. I tillegg er de mer enn 50% billigere. Jeg tror det er ca 9000,- for ED i Spania og 3500,- i Hellas. Man kan selvfølgelig lure på hvorfor, men i og med at Dr. L anbefaler dem, føler jeg det veldig trygt.

Det er også en tidligere nederlands koloni i den byen de holder til, det betyr at det er relativt enkelt å få en blåøyd donor hvis man ønsker det.

En engativ ting med Hellas, er at du må bestille donorsæden selv i Danmark. Men etter hva jeg har hørt om Spania i det siste, har du da en større mulighet til å velge øyenfarge og høyde (hvis det er viktig....)

I Spania er det også mulig å kjøpe en 3-pakk med embryadopsjon. Det koster rundt 80-90 000,- norske kroner. Hvis du da ikke blir gravid, tror jeg du få igjen ca 70% av beløpet.

Det kan godt være at noen av det jeg har beskrevet her ikke er heeeelt nøyaktige, så dere får rette på dem dere som detaljene inne :o)

Jeg synes du har veldig god oversikt jeg Storkfrøken-69 :-)

Barnedrøm så leit å lese at det ikke gikk denne gangen heller. Jeg ville seriøst ha vurdert ED hvis jeg var deg, det er absolutt mulig for enslige kvinner i flere europeiske land ( men ikke i danmark der må en av foreldrene være biologiske). Har du spurt legene på CFC, hva sier de?

Selv har jeg hatt ED i spania men ble desverre ikke gravid, er nå snart igang med embryoadopsjon. Jeg føler meg godt ivaretatt på den klinikken der jeg går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...