*gruffalo* Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hva var det, og var det opptrening eller måtte dere operere? Jeg ble skadet for en uke siden, spilte håndballkamp. En spiller datt rett på kneet så det smalt skikkelig. Legevakten sa leddbåndet var strukket. Gikk til fysioterapeut denne uka, og han mistenker nå både delvis avrevet korsbånd, leddbånd og skadet menisk:( Skal til MR for sikker diagnose, Så nå lurer jeg på hva som skjer fremover. Regner med en ganske lang opptreningsperiode. Det som er dumt er ift jobben, føler jeg blir så hemmet her siden jeg ikke kan bevege kneet skikkelig. Har vært sykemeldt denne uka, men skal prøve meg igjen på mandag. Dere som hadde opptrening, trente dere hos fysioterapeuten eller fikk dere opplegg til å gjøre hjemme? Og dere som har operert, hva var det dere opererte og hvordan har det gått i ettertid?
fjollefrua Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 jeg har hatt ett delvis avrevet leddbånd på høyre kne. Det hang igjen bare i en tynn tråd så jeg hadde litt hell i uhell... Jeg slapp operasjon, men humpet på krykker i nesten 6 uker. Skadet meg også i en håndballkamp, hvor en spiller havnet oppå benet mitt, mens jeg fortsatte fremover... I en bronsefinale og det hadde gått 3 minutter... dritkult... Jeg gikk til fysio 2 ganger i uken i 12 uker, og brukte støtteskinne døgnet rundt i 4 uker, og kun dagtid de neste 4 ukene... Deretter brukte jeg støtten på treninger og i kamper. Etter fysio så fikk jeg eget opplegg hjemme for å holde muskulaturen ved like. De sa at grunnen til at det mest sannsynlig ikke hadde røket helt, var fordi jeg hadde bra støttemuskulatur rundt kneet. Så det var viktig å opprettholde dette...
fjollefrua Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 har foresten ikke hatt noe problemer i ettertid... Dette er nå nesten 10 år siden...
auro Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Operert to ganger for menisk og nytt korsbånd. 15 år siden, ingen plager i hverdagen. Men kjenner det når jeg kjører nedoverski, ploger mye på langrenn og går bratt nedover.
pinglo Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Jeg ødela høyre kne på ski i påsken 08. Fikk ett brudd og delvis slitt av fremre korsbånd. Var snakk om operasjon, når skade skjedde. Men det endte bare med hel gipset fot i 2 måneder ca. Gikk til fysioterapaut i ca 2 måneder,hvor jeg trente på egenhånd. Styrke av høyre fot. Hatt plager med foten/kne siden,noe smerter, men det har gått greit,klart meg ok. I desember klikket kne helt,har vært sykemeldt siden. Har i dag store smerter, og problemer med å gå,løpe,sove, sitte med foten strekk ut.. Skal inn å operere deler av skaden nå i mars. Vet ikke om de tør i fikse på alt,siden det har gått så lang tid. Dvs,jeg fikk en skade,som skulle vært operert i mars 08. Det var vel ikke dette du ville høre. Men sånn har jeg det,nesten 2 år etter skaden skjedde.
lille sprelle Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Hadde en skranglete menisk som måtte fikses på. Kom kl.18 og var ute igjen kl.20. En uke sykmelding og så i gang med trening. Helt greit å bruke etter 14 dager. båndskader tar det lengre tid med. Opptrening er viktig uansett. Dersom det er tilfelle, ville jeg satt meg på en venteliste til en fysioter med en gang - lang ventetid. Prøv å finne en som er god på idrettsskader. Aner ikke hva slags jobb du har, men det er ikke noe problem med krykker i de fleste jobber (har gått en del med det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå