prekæs Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Hva er det med det folkeslaget? Her meldes det dårlig vær og så blir de snurt når ikke været blir like ille som forventet. Andre ville priset seg lykkelig for at ekstremværet styrte unna, men neida, der klager de på metreologene. Har de det for godt?
Tøysetipp Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Det har jeg avdekket for lengst. Jeg var i par med en norlending som mente at metereologene så sure ut når de meldte været nord for Tr.heim. Herjet det ikke en Knut eller Åge der for noen dager siden? Var det det du siktet til?
prekæs Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2010 Var det ikke Ask? Det går da bare ikke an å klage på at været ikke ble dårlig nok. Forøvrig. Jeg syns alltid værmeldinga stemmer her sør, men de kunne gjerne bommet litt i positiv retning på værmeldingen og kulegradene som er meldt for neste uke. Skulle ikke "bært" meg for det jeg.
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Folkeslaget mitt har bragt meg i stor skam over sine uttalelser ang. Ask og dens skuffende opptreden. Vi er så fulle av oss selv at når ikke reinsdyra flyr sidelengst forbi traktoren som vi har tjoret fast - ja da er det ikke snakk om vær. "Førr hær i norjjj, ja, hær førstha har vi vær.. Dåkker i søøør har bare V - en.. Og kaskje Æ-en åsså. " Jeg kryper tilbake under reinsdyrfellen min for å skammes.
Tøysetipp Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 En falsk Åge. Hva mer kan en mor ønske seg?
Anne-B. Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Selvfølgelig blir vi snurte. Dette med nordlendinger og storm er en æressak. Kan ikke gå rundt og deklamere at "vi står han av!" for ingenting. Sendte ei melding til mora mi og spurte hvordan det gikk. Joda, det var det såpass at hun kunne gå oppreist ute. Da er det fislete til storm å være.
Gjest amandine Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Turistbris, kaller klassikeren min sånt vær;) Han er nordvestlending... De er jæ... egne på været, de også.
Pengetreet Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Eller som stefaren min bruker å si (buss-sjåfør på ei øy på 70 grader nord): Krute godt ver i dag, ingen bila var føken av veien. Du skal bærre sykle på arbeid, d e unnavind
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 haha, ja før søringan e jo hakke bedre som må ha nyhetan på tv 2 for å fortelle dæm kossn dæm skal kle sæ på vinterstid!!! :-)
prekæs Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 31. januar 2010 Hva tv 2 gjør er noe vi vanlige dødlige ikke kan styre. Jeg trenger ikke hjelp til å verken takle været eller å kle meg rett, men det er klart det er sikkert bare folk her sørfra som spør hvordan de skal kle barna sine på skravle. Nordlendinger kan jo slikt.
sjøsamen Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 Skjønner at de ble skuffet jeg... det hadde vi her sørpå og det om vi hadde samlet all skiten vi hadde på yttersia for å få ryddet opp litt, også havner det ikke lengere bort enn hos naboen.
Anne-B. Skrevet 1. februar 2010 #15 Skrevet 1. februar 2010 Som regel holder man det ryddig utenomhus, i alle fall langs kysten, fordi det plutselig kan blåse opp.
sjøsamen Skrevet 1. februar 2010 #16 Skrevet 1. februar 2010 ja det var en spøk... hilsen finnmarking som bor sørpå.
prekæs Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #17 Skrevet 1. februar 2010 Hæ? Spøk? Meldes det sterk vind her er jeg kjapp med å legge løv lett tilgengelig for vinden. Lettvint;)
Gjest Toxic Skrevet 1. februar 2010 #18 Skrevet 1. februar 2010 Skjønner heller ikke hvorfor folk klager, jeg syntes vinden var mer enn ekstrem nok. Hadde parkert bilen i garasjeanlegget, men da jeg skulle gå ut derfra var det umulig å åpne garasjedøra med muskelkraft. Måtte pent lempe unger og matvarer i bilen igjen for å kjøre dem til inngangsdøra, for så å parkere bilen i skjul for vinden utenfor garasjen. Dette var tidlig på ettermiddagen, så stormen var langt fra på sitt verste enda. Kanskje de som klager hadde sett for seg beleilige materielle skader og greie forsikringsoppgjør? De var kanskje allerede godt igang med planleggingen av ny campingvogn og nytt tak på hytta, og da kan jeg jo forstå at Ask ble en skuffelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå