Gå til innhold

inspirert av foreldre og barn

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

så en artikkel der hvor barnet ikke hadde brukt bleie fra han var 2 mnd gammel. Synes det hørtes kjempeinteressant ut. Noen som har prøvd å kutte ut bleia fra spedbarnsalder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 mnd?? Nei det har jeg ikke prøvd. Mine har vel heller vært litt eldre ja..

Om natten og?

Men hørte om noen som var i ett land, men husker ikke hvilket land de var i da.. Men der brukte de aldri bleie på barna. Men de bar alltid barna på seg helt til de klarte å gå selv. Og de sa at de kjente når barnet måtte på do og da tok de dem ned så barna fikk gå på do. Og dette gjorde de visst nok helt fra de var nyfødt..

Skrevet

Ja, var noe slikt det stod i foreldre og barn. De bar barna mye, og kjennte når de måtte på do. Jo, gjerne fra fødselen. Stod at barn kan kjenne når de må på do helt fra fødselen, men at det er vi som lærer seg å gjøre på seg med å bruke bleie. Var en veldig interessant artikkel, og jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve dette, men nå har ikke jeg bleiebarn mer. Kanskje om det kommer en atpåklatt om noen år;)

Skrevet

Problemet med denne metoden her til lands er jo at babyen må vere ganske lettkledd for at dett skal fungere i praksis. Det nytter ikkje å begynne å kle av utedress, ulldress, body og strømpebukse når ein merkar at babyen skal på do.

Men det er sikkert på denne måten det blir gjort i varme, fattige land der ein ikkje akkurat kan stikke på butikken og kjøpe ein pakke pampers eller 50.

Eg vil tru at babyane blir reine tidlegare enn ungane våre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...