Gå til innhold

Litt tjukk allerede?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei der:)

Man skal vel ikke bekymre seg s voldsomt for denne vekten under et svangerskap, men det er nå sånn det blir likevel. Jeg er gravid med nummer to, og er litt nervøs for at kroppen ikke skal komme seg like bra som første gang. Da var jeg 24, trente ikke og var likevel nede i matchvekt bare etter noen uker.

 

Denne ganger virker det annerledes. Nå har jeg faktisk trent jevnt over flere år og spiser stort sett sunt (selv om sjokolade er min store last evt. glede). Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei (rakk ikke å få menstruasjon etter p-pilleslutt før jeg ble gravid), men tidlig ul anslår ca 7 uker, mens legen tippet rundt 10 etter å ha kjent på livmoren. Jeg føler meg mest som det siste. Anyways: Har vært sykemeldt og ganske kvalm de siste ukene, ergo ingen trening eller bevegelse overhodet pluss at jeg har spist ofte for å holde kvalmen i sjakk. Det blir det kilo av, og selv om det ikke er mange, så kjenner jeg meg unektelig litt som en deig. Noen andre i samme båt?

 

Jeg satser på å komme i gang med treningen igjen når formen er bedre, men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan stagge en så tidlig vektøkning? Kostholdstips eller andre triks.

 

Det er jo ikke nødvendig å legge på seg ennå, så vil helst unngå det. Alle tips mottas med takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tror nok du vet det meste selv, men hvis du stadig er småsulten og kroppen ikke vil bevege seg, så gjelder det jo å få i seg lett mat. Knaske grønnsaker er vel alltid et "safe" tips. Frukt er jo bedre enn sjokolade, men ikke like bra som grønnsaker. Mye fiber - en kan jo bli forstoppet også som gravid og inaktiv (det vet jeg en del om, selv om jeg ikke sliter med det når jeg ikke er gravid). Så grovt brød og knekkebrød - det metter jo også mer enn fint. Ellers kan du vel bøtte nedpå med fruktte (uten koffein) hvis du ikke føler for å drikke store mengder vann, det er det ingen kalorier i og noen teer kan virke litt kvalmestillende, særlig med ingefær i. Vann blir forresten mye mer fristende med isbiter og en sitron- eller limeskive, synes jeg.

 

Ellers høres du da normalt slank og frisk ut, så jeg tror ikke du har stor grunn til bekymring. Det at det løste seg så fort sist er vel også et godt tegn. Lykke til med graviditeten! Og hvis du lurer, så synes jeg ikke det er så lett å leve som jeg lærer, så det blir ikke alltid så sunt her i huset... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...