Gå til innhold

stellita, venter barn nr 2 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen i dag?? :)

Fikk du time til UL??

Har tenkt på deg i hele dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) så utrolig koselig at du har skrevet til meg da:)

Jeg var hos helsesøster, hun ringte til ullevål og a hus faktisk men de hadde så mye å gjøre så jeg måtte gå igjennom fastlegen så han kunne sende en henvisning for meg..da ville jeg få tidlig ul om noen uker.

Men jeg klarte ikke vente,jeg ringte helsepartner istad og fikk time på dagen:)

Der fikk jeg se ett bankende hjertet men han sa jeg ikke var lenger på vei enn 5+6..men det gjør meg ingen ting..

Alt var ihvertfall bra med den lille:)

Hva med deg??

Klem

Skrevet

Åh så bra da :) Nå ble jeg glad..

Jeg skal til legen på tirsdag først jeg da for 12-ukerskontroll (ca) :) så bestiller vel UL når jeg først er der tenker jeg.. Men det var vel en ukes ventetid eller noe, men det tror jeg at jeg klarer..

Skjønner at du ikke klarte når du ikke hadde vært på UL i det hele tatt :)

Håper du gleder deg stort over den voksende magen og får en fantastisk helg :)

Klem...

Skrevet

:)

Du skulle bestille privat på sinsenklinikken ikke sant?

Er ikke sikkert det er en ukes ventetid til uka..det var ledig på onsdag til uka,så kan være noe er ledig:) kanskje noen har avbestilt samme dag som du skal til legen,det hadde vært genialt:) rett fra 12ukers kontroll så inn til ultralyd i rommet ved siden av..ta med deg penger i tilfelle;)

Så krysser vi fingrene får at de har time kjapt:)

jeg skal til legen der på fredag,får svar på noen prøver,da skal jeg si han skal sende en henvisning til sykehuset,så kanskje jeg får time rundt uke 12 som deg:)

Vet sykehuset om jeg har vært på privat ul?

blir det registret no sted?

Vet du no om det?

Klemmer

Skrevet

Det tviler jeg på.. Det er vel ingen åpen journal som blir skrevet..

Men vet ikke hvordan det er med disse papirene jeg om privat UL skriver på der... Men tviler...

Gleder meg masse altså.. Tiden har faktisk gått veldig fort.. Jeg er jo egentlig bare 11 fullgåtte uker på tirsdag, men er i uke 12 så det var legen som satt opp time så.. Skal til en annen en fastlegen min for hun var visst sykemeldt så håper han er flink og hyggelig..

Det ble sendt inn henvisning til tidlig UL for meg og av fastlegen min første gang jeg var hos henne etter at jeg ble gravid.. Men så ble det verre så de ringte å fikk time til meg i stedet dagen etterpå... I går fikk jeg brev fra sykehuset om at jeg hadde fått time til tidlig UL..Det er jo nesten en måned senere liksom.. Det synes jeg var lovlig sent av de når legen faktisk søker om TIDLIG UL, så får man svar 4 uker etterpå.. Det er jo liksom en grunn for at man skal ha time da.. Men det er mulig de bare var treige med meg. .:)

Så den timen skal jeg ikke ha.. nesten så jeg skulle gitt den bort men det funker vel dårlig :) Er i neste uke det og...

Gleder meg uansett til legetime for å få sjekket at alt er greit med alle prøver etc..

Håper du har en flott helg..

Klem

Skrevet

Jeg tar timen med engang jeg:)

Men hvorfor tar du ikke heller den timen på sykehuset istedenfor å betale for en privat en?

Da sparer du de pengene..

Jeg leste nå på siden min at fosteret er mellomn 11 og 14 mm i uke 8...

På ul så sa han at fosteret var 13,5 mm..

kan jo umulig være 6+0 uker på vei som han mente da?

Eller hva tror du? det er jo forskjellig fra foster til foster hvor langt og stort det er..

Jeg velger å ikke stole på han gynekologen og gå etter 1 dag i siste mens til den ordinære ultralyden kommer..Jeg føler meg lenger på vei enn 6 uker..blir spennende å se..

KLem

Skrevet

mente 3,16 mm langt...ble urolig jeg nå..er jeg så kort på vei?hmmm

Skrevet

Ja bedre å stole på mensen hvis den har vært stabil :)

Jeg føler liksom at jeg ikke har krav på den timen iom at jeg har vært inne til tidlig UL, så sikkert en stakkars nervøs jente som har blødninger som trenger den mer enn meg..

Men skal til legen i morgen og da også bestille privat UL der.. Så håper jeg har UL da til neste uke en gang.. Neste tirsdag er jeg 12 uker på vei så gleeeder meg :)

Skrevet

Heiiiii..åssen har det gått hos legen idag?

Har tenkt masse på deg i hele dag..fikk du time til privat ul?når?

Klem

Skrevet

Hei du :)

Har vært hos legen jeg vet du.. Ikke så mye spennende egentlig .. Tok blodprøver etc utenom den ene som jeg må vente med i minst en uke til (måtte tas mellom uke 12-16). Var visst den som viser hvordan blodtype man har som man får svar på via brev som man skulle ha med seg når man skal føde.. Jeg har sånn teit blodtype rhesus negativ så må bli fulgt opp for å se om jeg utvikler antistoffer etc etter fødsel..

Jeg har fått time til UL og neste torsdag. .Da er jeg 12+2 så det bør jo gå bra :)

Gleder meg MASSE... Men de har så ugunstige tidspunkter på dagen da så må liksom ta hjemmekontor litt også, men blir kjempebra for det..

Hva med deg da?? Er formen din fin og alt går bra? :)

Klem

Skrevet

Så godt å høre:) Det blir lange dager fram til ultralyden kan jeg tenke meg,tenk så mye du skal få se:) drikk kald saft eller vann før du skal dit så kanskje du ser en liten som spreller inni der:) blir spennende å høre..

Hjemmekontor? hva jobber du med?

Formen min er helt forferdelig,ligger rett ut hele tiden,må spise ett eller annet hele tiden for å klare meg igjenom dagen.har jo en liten en som krever sitt så det er ikke lett..gleder meg til å bli ferdig med disse første mnd.om det går over som sist da:)

Vil dere vite kjønn?

Det skal vi..er såååå nysgjerrig..

Klem

Skrevet

Jeg synes det er så mye på jobb etc jeg så dagene bare flyyr..

Snart er det helg, tirsdag er jeg 12 uker så har mange dager å se frem til..

Er overbevist om at det går bra denne gangen etter SA/exu tidligere.

Hjelper det med saft/vann før UL altså?? Hvorfor hjelper det i såfall?? :)

Det må være slitsomt med så dårlig form altså. Håper du kommer deg kjapt på beina.. Var du sånn med førstemann og??

Er så mange som sier at de har hatt det kjempegreit med nr.1 men er kjempedårlige med nr.2, men mulig bare de jeg har snakket med :)

Vi vil vite kjønn ja.. MÅ vite ellers blir jeg gal tror jeg.. Når skal du på ordinær UL?

Klem

Skrevet

Jeg synes det er så mye på jobb etc jeg så dagene bare flyyr..

Snart er det helg, tirsdag er jeg 12 uker så har mange dager å se frem til..

Er overbevist om at det går bra denne gangen etter SA/exu tidligere.

Hjelper det med saft/vann før UL altså?? Hvorfor hjelper det i såfall?? :)

Det må være slitsomt med så dårlig form altså. Håper du kommer deg kjapt på beina.. Var du sånn med førstemann og??

Er så mange som sier at de har hatt det kjempegreit med nr.1 men er kjempedårlige med nr.2, men mulig bare de jeg har snakket med :)

Vi vil vite kjønn ja.. MÅ vite ellers blir jeg gal tror jeg.. Når skal du på ordinær UL?

Klem

Skrevet

ja da går dagene fort..

Denne gangen går det bra for oss begge,gleder meg veldig til magen og sparkene kommer,har nesten glemt hvor fint det er..

Har hørt at den lille i magen beveger seg mer med kaldt vann eller helst saft før ul..de fleste har anbefalt det for å få se litt mer:) hehe..

Jeg var like kvalm med forrige, om ikke verre..

får se hvordan ting går framover..Gleder meg til å komme over 12-13 uker, da blir det nok bedre..

Ja jeg blir gal selv om vi ikke velger å se kjønnet.må nok det..

har ikke fått svar fra ullevål enda...det er der du har fått plass også?

Klem

Skrevet

Huff da... Da stemmer ikke den statistikken på deg da dessverre...

Har fått fra Ullevål ja.. Skal 25. mars.. Men har ikke fått brev om fødeplass enda da, bare ordinær UL.

Da skal jeg drikke MASSE kald saft på torsdag.. hihi.. Takk for tipset..

Hvor langt er du på vei i dag da?

Skrevet

nei den gjør nok ikke det:)

Så rart, jeg fikk fødeplass og ul på samme brev jeg.sikkert litt trege nå..venter og venter..

Ja drikk masse kald saft:) hihi

Jeg er i følge mensen 7+3...går etter det fram til ordinær ul:)

Tiden går ganske fort egentlig:)

Skrevet

Ja den gjør det altså.. Nå er det snart helg og fri igjen og så er tirsdagen her og da er jeg 12 uker :) weee... Gleder oss til det altså..

Men nå kjennes det ut som om jeg begynner å bli småsjuk så håper alt av sykdommer kan holde seg vekke nå...

Får oppdatere etter at jeg har vært på UL :)

Klem

Skrevet

Ja det må du huske å gjøre :)

Ja må holde deg frisk nå:) slapp av så mye det lar seg gjøre:)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...