Gå til innhold

Hvor mye sover 1 -åringen om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det blir litt vanskelig med barnehagen og soving.. Lillemann sover én gang i barnehagen samtidig med de litt større barna - ca kl 12-14. Dermed blir det for sent å sove en gang til før han skal legge seg, og han er dønn trøtt de siste par timene før han skal legge seg for kvelden. Slitsomt for voksne og barn!

Er det vanlig å korte ned til kun én soving om dagen når de er rundt ett år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min frøken begynte med en lur om dagen rett før hun var ett år.

Skrevet

Ja, det tror jeg. Vi begynte med bare en dagblund ved 10 mnds alder=)

Skrevet

Ja, vi begynte med bare én blund rundt 12 mnd.

Skrevet

Sover stort sett bare en gang, i 2-2 1/2 time, men det kommer litt an på når han våkner om morgenen. Våkner han før 8, bør han egentlig sove to ganger, men det er vanskelig å få til, så sånne dager betyr sur ettermiddag :-(

Han roter en del på natta enda, og er gjerne trøtt igjen ca 3 timer etter at vi er oppe om morgenen. Så om vi er oppe 8, er han gjerne lagt igjen innen kl 11, og våken igjen i 13-tida, og da blir det gjerne laaange timer fram til leggetid ca 19-19.30. Men å legge han igjen for en kort dupp rundt kl 16 blir egentlig litt for seint.

Så det skal ikke være lett nei.

Skrevet

Min lille gutt er 14 mnd,han går ikke i bhg,så han sover to ganger for dagen enda. Det må bli sånn her, for vi står opp seks,halv syv. så sover han fra ca 9-10.30 og så sover han igjen fra ca 15.00-16.00.Tenkte å kutte ned til en dagslur rundt påske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...