Gå til innhold

foreldrepenger, kan noen se her litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk barnet i juni, og fikk første utbetaling i juni, valgte 80 %, så jeg får flest mulig måneder. Når vil jeg få siste utbetaling? pappan skal ikke ha permisjon da han ikke har mulighet så vi mister jo de ukene. trekkes det fra mine uker, og jeg vil få siste utbetaling i april? håper noen kan si om jeg har rett etter ikke. og uansett om han tar de seks ukene sine så får jeg siste utbetaling i april?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare og se på vedtaket og trekke fra far sine uker så vil du jo finne ut når du får siste utbetaling fra Nav, er jo ikke så lett for oss her inne og regne det ut når man ikke vet når permisjonen din startet eller noe!

Skrevet

Hvorfor kan han ikke ta pappaukene sine når de kan strekkes til barnet er 3 år? Har han ikke mulighet mellom der og være hjemme og ta seg av barnet han var med og sette til verden?? Foreldrepermisjonen må være aviklet før barnet er 3 år altså, så det spiller liten rolle at han ikke kan ta den nå!

Stakkars barn som har fått en egoistisk pappa som ikke vil ta si del av kaka!

Skrevet

Siden du fikk barnet i juni gjaldt vel de gamle reglene? Altså at pappan har 6 uker permisjon, nå er det jo steget til 10 uker. Men la oss si at det er de gamle reglene, da faller 6 uker fra deres permisjon på 54 uker, så det blir da 48 uker som er dine. Sånn som jeg regner, tror jeg og du får siste utbetaling i april, men skal ikke si det for sikkert, er ikke 100% inne på hvordan det er...

Har du mulighet til å ta ut noe ferie etter permisjonen er ent? Sånn at du får være lengre hjemme, med tanke på barnehageplass, om dere skal ha barnet det. Da får du jo forlenget permisjonen på en måte.

Skrevet

Haha, må jo bare le litt av deg! Måtte bry seg om det!

For selvstendig næringsdrivende er det ikke alltid så lett som folk tror å være borte fra jobb så lenge.

Skrevet

Aldri ferie heller da når han er selvstendig næringsdrivende?? Kan vel ta seg en fridag i uken fremover? Ansette vikar fra Adecco eller et annet vikarbyrå??? Alt går bare man undersøker mulighetene litt!!

Skrevet

hahaha!!! stakkars mannen din som må ha så SUR kjerring:-)

Skrevet

har desverre ikke no svar på stående fot, men må bare få kommentere:

Må le her jeg sitter... Er utrolig hva andre kan får seg til å si om ting som virkelig ikke er deres sak!!! Om en far tar permisjon eller ikke, og hvilke grunner han har, trenger OVERHODET ikke å ha no med hvor mye omtanke han har for barnet! Er selv selstendig næringsdrivende, og vet hvor vanskelig det er å komme unna. Nå som jeg er i permisjon, har jeg annsatt en annen til å gjøre min jobb, forsåvidt i nesten to år framover, men, jeg hadde ikke kunnet finne en som bare kunne jobbe noen uker!! Det er ikke alle jobber du kan "dette innom i noen uker". Er så vidt jeg klarer å ha 2 uker sommerferie. Hadde min mann hatt min jobb, hadde jeg godt skjønt at han hadde hatt problemer med å komme fra. hva er værst; 10 uker uten far hver dag, eller at faren kan miste jobben, og dermed økonomisk trygghet...som desverre har mye å si? Skjønt, på den annen side hadde jeg selvsakt valgt ungen min framfor hvilken som helst jobb, om jeg mente ungen ble skadelidende av det.

Skrevet

Takk for dine fine ord.

Jeg kjenner jeg blir lei meg av og vond klump i halsen over at det fins sånne mennesker som hun over her som bare måtte bry seg om pappa permisjonen. Også komme med den spydige kommentaren! Det er trist..... men slik er verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...