Gå til innhold

Har hemoroider..:( Gjør d noe at jeg har oppi litt mye Sceriproct salve oppi rompa???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utvendig skal man jo bare ha på litt,men så kan man jo ha på en sånn dings sånn at man kan sprute oppi litt oppi rompa! Men det er jo helt umulig å vite hvor mye som kommer ut! Gjør det noe at det skulle komme oppi litt for mye??

Jeg spurte på apoteket når jeg måtte kjøpe mer for å forsikre meg om at jeg hadde nok til helga! Hun sa hun trodde ikke d gjorde noe!

Men hva tror dere??

Er det noen sykepleiere eller leger her kansje som har peiling??

Fortsetter under...

Skrevet

Prøv honning...det hjelper! Og er helt naturlig, ingen fare for overdose!

Skrevet

Å? Har du prøvd det selv?? Skal jeg ha det oppi også,eller bare utenpå? Vet du om hemoroidene går fortere over enn med salve?

Skrevet

Funka for meg. Smurte bare på, ikke så langt oppi rompa, mere rundt åpning. Tok noen dager og siden har jeg ikke sett snurten.

Men jeg kan ikke se at det er skadelig hvis du skal smøre litt oppover, det er jo bare honning. Hjelpes, man dytter jo faktisk inn medisin den veien, så honning kan jo ikke være noe verre.

Men verdt å prøve, synes jeg! Håper du blir kvitt det fort!!

Skrevet

Du kan også få resept på scheriproct stikkpiller.

Annonse

Skrevet

Jeg fikk hemoroidene om tirsdagen(eller var det mandagskvelden?Var ihvertfall verre tirsdagen),har hatt på salve både inni og utenpå ca 2 gng daglig! Burde kansje gjort det flere ganger daglig! Har blitt bedre,men ikke helt bra nei!

Er så drittlei hemoroider! Har hatt det flere ganger på det siste året nå,har vært plaget før også da!

Når jeg blir bra igjen av hemoroidene,så krymper de bare sammen(de jeg snakker om nå er utenpå),sånn at jeg ikke kjenner eller merker de,men skulle jeg få en ekstra hard en når jeg er på do,så kan de vokse seg stor igjen,eller bare få noen små vonde igjen! Men da blir de like bra igjen dagen etter!

Men har som sagt hatt flere ganger skikkelige hemoroider bare siste året! Flere hemoroider på en gang,utenpå,og så er det vondt inni også! Vet ikke hvor mange som er inni! Og må da ha behandling av enten i form av Scheriproct salve eller scheriproct stikkpiller eller begge deler! Har prøvd Alkosanal,men det funker ikke i det hele tatt på meg!

Er honning smertestillende da?? Er det noen vits sånn??

Gjest irismor
Skrevet

Den beste måten for å få full effekt av hemoridesalven er å smøre deg når du har vært på do og hatt avføring. Da åpner som regel hemoridene seg litt. Smør da godt utenpå endetarmsåpningen og ca 1 cm inn i endetarmsåpningen.

Og blir det helt jævlig så putt isbiter i en engangshanske eller liten pose og putt på hemoridene.

Skrevet

Har ikke avføring hver dag,verken når jeg har hemoroider eller ikke! Verre er d når jeg har hemoroider..Men smører meg ca 2 gang daglig uansett om jeg har fått gått på do eller ikke!

Skjønner ikke hvorfor jeg får hemoroider så ofte altså????Det er skikkelig vondt hver gang,men heldigvis er d sjelden d er så vondt som jeg har hatt 2 ganger før! Greide nesten ikke gå,hemoroidene var så store og blålilla! Var helt jævlig mildt sagt! Sist d var så jævlig lå jeg på sofaen her og skrevet og omtrent hylte av smerter (ikke gråt tårer men hylte! Men var like før jeg begynte å gråte..).Samboeren min måtte ringe legen for å ordne med scheriproct stikkpiller,for jeg greide ikke pga smerter! Dette var en gang jeg først hadde startet med alcosanal stikkpiller,hadde noen igjen fra en gang tidligere,men vet ikke hvorfor men d var som hemoroidene ble verre av dem og ikke bedre! D var helt nifst! Har aldri vært sånn de stikkpillene verken før eller senere..Virker vanligvis ikke noe særlig de..Jeg har tatt bare en gang senere av de,jeg tok sjansen og tok den siste jeg hadde igjen nå en dag! Heldivis ble jeg ikke verre da! Men så tok jeg bare en`da..

Skrevet

Jeg har hatt hemoroider et par ganger etter jeg fødte, sist gang ble den stor, hard og veeeldig vond. Da dro jeg på legevakten og fikk den kuttet opp, ikke noe stas men utrolig deilig etterpå!! Dagen etter var det hovent og vondt, men så gikk det fort over og siden har jeg heldigvis ikke fått flere...

Kanskje du skulle ta en tur til fastlegen og undersøke om de kan fjernes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...