Gå til innhold

Lite overskud til trening

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her og har sett etter noen linker ang trening og overskudd, men fant ingen (mulig jeg ikke har lett så godt) så starter en ny tråd.

Ser det blir anbefalt å trene når du er gravid, om ikke 100 % innsats så maderat trening. Jeg har trent 4-5 dager i uken frem til jeg ble gravid og trives veldig godt med det, men har helt mistet overskudd til trening og vil bare gå hjem å sove etter jobb. Er inne i min syvende uke og håper dette går over, er jo motivert for å trene, men har ikke overskudd. Noen andre som har det sånn? Går det over?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141358661-lite-overskud-til-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er også i min syvende uke, og er mye trøtt! Jeg jogger noen dager i uka, men prøver å variere med å jogge 15 min, gå 15 min osv.. De dagene jeg ikke orker dette går jeg bare (føler at frisk luft gir meg overskudd), også har jeg en liten hund som krever en times luftetur om dagen :) Synes også det er lettere å komme seg opp av sofaen dersom jeg allerede har laget en avtale med feks samboer eller venninde om en tur på tr.senteret eller en tur ut :) Ellers går dagene i skole-sove-lekse-sove-husarbeid-sove-litt trening-sove igjen :P Hehe

Trening er fint og flott, men det er kvile også! Og viss du er supertrøtt, er det kroppen sin måte å fortelja deg at du treng å roa ned og slappa av akkurat no. At det er viktigare enn trening. Ingenting unormalt i det, tvert om er trøtthet eit av dei vanlegaste teikna i starten - tom. vanlegare enn kvalme.

Eg hadde det likt forrige svangerskap. Var totalt zombie i veke 6-11, trur eg det var, og sov og sov etter jobb, sjølv om eg alltid hadde trent mykje før det. Så kvikna eg til igjen, og trente normalt heilt fram til ei halv veke før fødselen starta, ei veke over termin. Gjekk bare opp 11 kilo totalt og var nede i normalvekt kun veker etter fødselen, som var rask og lett og veldig fin.

Så ikkje bli bekymra! Sov no, tren sidan - dette går bra! :-)

Jeg eri min 8 uke. Jeg går egentlig og svømmer. Minst 2 ganger uka. Men etter jeg ble gravid har jeg blitt mye trøtt og som dere sier, har lite overskudd. Men jeg SKAL komme inn i dette igjen, om jeg så skal slite meg ut fra bussen når den stopper utenfor svømmehallen. Hehe. Vet jeg har godt av det. Men har også en venninne som ville begynne å svømme med meg, så da tenker jeg det går bedre.

Hei

Jeg er i min 7 +5 uke, og har ikke overskudd til trening. Jeg er så utrolig trøtt! Er litt kvalm også, men så lenge jeg passer på å småspise grove kornprodukter holder jeg det i sjakk.

Forferdelig å ikke få trent. Jeg hadde store planer om at dette skulle bli et aktivt svangerskap. Har allerede gått opp 4 kg, fra 55 til 60 kg, og har litt panikk for hvordan dette kommer til å utarte seg etterhvert.. Men som dere andre nevner blir det vel bedre etter uke 12 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...