Mimmi84 Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 jeg legger guttungen gjerne rundt 22.30, samtidig som oss. Derifra får han mat hver 4 time, og vi står opp kl 10-11 ca neste morgen. På dagen er han våken eller sover som han vil. ikke no mønster på det egentlig. Er det no galt i det? BØR han legge seg før?
metaMORfose Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Sånt går kanskje med første barnet, men vår baby, som nå er 9 mnd, har siden hun var ca 2 mnd deltatt i legging med sin søster på 5 ca kl 18.30-19 hver kveld. Vi steller dem begge samtidig, og mens vi leser og synger, så ligger hun og hører på. Da forstår hun at det er natta, og sovner i sengen sin uten et kny. Før våknet hun 2-3 ganger om natten, og når klokka var 06-07, så stod vi opp. Da var det av med pysj, gjerne bading og så starter dagen. Med flere unger går det ikke å starte dagen ved 10-11 tiden. Men hvis det passer for dere, så er vel det greit. Personlig hadde jeg syntes at alt for mye av dagen min gikk hvis jeg skulle stått opp så sent hver dag.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Frøkan her i heimen er 3 mnd. Hun legger seg mellom 18.30 og 19.30, kommer ann på hvordan duppene på dagen har vært. Vi tusler i 95% av tilfellene på badet når storebror ser barnetv, da bader vi henne. Hun gulper så veldig at det er greit å ta et bad om kvelden - så tar vi på pysj. Etterpå sette vi oss å kose litt, frem med puppen - hun spiser seg god og mett. Også legger vi henne - og det er sjelden det er protester for å si det slik. Hun sover nå til ca midnatt/01 får pupp, så til et sted mellom 04 og 06 for en skvett til. Vi står opp når far og bror/sønn reiser på jobb og bhg, et sted mellom 07.30 og 0800. Har vi hatt en dårlig natt, så sover jeg litt når hun har sin første dupp for dagen sånn ca 0930.
trollmamma Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Viss du synst det funker for dekan, så er det heilt greit Sjølv om du leggar han så seint, så behøver de jo ikkje stå opp så seint viss de ikkje ønsker det, det er nå opp til dekan voksne. Eg har gjort sånn med alle mine 4 barn (untatt det å stå opp så seint ) Og innen ungen er 1 år så har leggetida gradvis blitt tidlegare. Minstejenta mi f.eks er 1 år no, og legg seg 19.30-20.00 og står opp ca 07.00. Ikkje stress med det, gjer sånn som du føler er naturleg for dekan.
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 Hei Jeg har en gutt på snart 6 mnd, og vi legger han mellom 18.30-19.00 Da er han som regel så trøtt at han bare vil sove. Så da er det bare å gi han litt mat og ta på pysj, så er han klar for senga. Har gjort det sånn siden han var noen uker gammel. Han våkner som regel mellom 00 og 01 for å få litt melk igjen og sovner ganske greit igjen etterpå, da sover han til vi andre står opp kl.07.00. Dette er gutt nr. 3, og vi har gjort det sånn med de to andre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå