Gå til innhold

Permanent = vakkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at jeg har ene beinet plantet i 80-tallet naar jeg sitter her og oensker meg permanentkroeller. Eller er det bare en forsmak paa tilvaerelsen som gammel dame?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Volumpermanent er pent. Da blir du ikke puddel, men får lekkert fall. Det er i utgangspunktet det som skal skje da, hårtype har sikkert noe å si. :)

Gjest sug lut
Skrevet

Hehe, det er et godt tegn at du vurderer før du hopper ut i det, i hvet fall. Jeg er stor fan av åttitallet og synes egt alle burde ha stort hår igjen, men det er kanskje andre ting enn puddel man kan få ut av en permanent, tross alt. (Mimrer til min egen -86-puddel - det var tider...)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Neida, permanent kan så absolutt være bra. Skal innrømme at jeg har tatt det før jeg - to ganger til og med, og med en gang det fikk lagt seg litt så ble det fint-fint det. Det betyr vel at jeg alltid har vært moden til sinns.

Gjest sug lut
Skrevet

Aner ikke, men hey, suck it and see, og så deler du resultatet med oss! Egentlig vil jeg tro at det der er nettopp ikke så lett m perm, siden det er så løse krøller, men hei, min ene perm var for 24 år siden så jeg har lite troverdighet.

Skrevet

Jeg har vonde tanker rundt 80 tallspermanent. Gradert klippet og rufsete. Frisyren ble gyselig med to mnd utvekst og man så mildt sagt hærja ut. Hadde aldri det jeg da. Var velsignet med honningfargede bølgende lokker den gangen.

Skrevet

For å se sånn ut, må du style. Det er verdt å besøke en av de hippe og kule salongene for å lære seg hvordan. Når man blir vant til det, så går det greit. Produktene koster litt, men er drøye.

Jeg drømmer om å kunne våkne opp med 40-talls filmstjernebølgete hår hver dag, men tror det gror gullhår ut av rævva mi før det skjer. :)

Skrevet

Styling er ikke meg. Jeg beregner 7 minutter til morgenstellet inklusive dusjingen og synes det er nok. Kan ikke noen forme haaret mitt permanent i droemmefrisyren?

Skrevet

Jeg var hos frisøren i dag, og spurte faktisk om dette med permanent.. jeg mener, om det kun var eldre damer med blått hår som tar permanent i disse dager.. :-) Frisøren sa det stort sett var det... Fordi, sa hun.. I disse dager det store krøller som er moderne (i motsetning til saueulla på 80 tallet), og man greier egentlig ikke lage store krøller ved hjelp av permanent.. Jo større spolene er, jo slappere blir krøllene, og hun mente ihvertfall at resultatet ikke blir bra.. Hun mente at de fleste med pene krøller enten hadde dem naturlig eller sverget til krølltang..

Men, nå er jeg ikke sikker på om hun var noen ekspert da ;-)

Skrevet

Husker med skrekk mamma sin puddelpermanent i 1982 :-S

Unner ikke noen en slik frisyre!

Skrevet

....og jeg som har pudler (men slett og kjedelig hår) sitter og lurer på om jeg har en hunderase som gikk av moten en gang på 80-tallet.....

Skrevet

Jeg hadde selv permanent på 80-tallet, men det var ganske store og spenstige krøller. Men kjemikaliene den gangen var jo hakket kraftigere enn det som brukes nå til dags så kanskje jeg ikke kan få like fine krøller ... eller kanskje jeg har veldig selektiv hukommelse.

Skrevet

Dersom du har tisper bør du vurdere å ta frem rettetanga. Har du hannhunder kan du bare slappe av, 80-tallets puddelrockere går aldri av moten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...