Gå til innhold

KS i Haugesund og på Voss

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to fødsler bak meg. Nr 1 tok 4 timer og sydde i en time. Nr 2 tok 1 time og 45 min, sydde i 45 min. Fikk ingen smertelindring og har ingen gode minner fra noen av fødslene. Følte meg som en makk med dødskramper i et mørkt hull. Jeg vet ikke graden av mine rupturer, men har heldigvis unngått varige mèn. Har hatt store plager med hemorider etter fødslene (de kom ikke i graviditeten). Jeg er nå gravid med nr 3 (ikke planlagt) og vil ha KS. Fastlegen har sendt henvisning til samtaler på Voss. Hvis jeg ikke får innvilget der vurderer jeg Haugesund som nr 2. Er det noen som har erfaring fra samtaler ved noen av disse to sykehusene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141358410-ks-i-haugesund-og-p%C3%A5-voss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen, hvordan går det med deg?

I denne følgende tråd fortelles det litt om Voss sykehus i forhold til keisersnitt:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/141072717

Når det gjelder Haugesund sykehus er jeg mer skeptisk - skal prøve å finne den tråden/ de trådene jeg har lest om det. Man KAN selvfølgelig ha en god opplevelse der også - så mye kan komme an på bl.a. hvilken lege man møter. Men jeg ville ha gått for Voss først, uansett.

Og fortsatt lykke til!

Annonse

Viss du skal på haugesund sjukehus bør du unngå en kvinnelig lege som heter Urnes eller noe lignende.. be heller om Maren Baumann, hun er kjempegrei! De har også en mann der som skal være grei, men jeg husker ikke hva han heter.. :/

Det hjelper uansett å ha støtte fra jordmor/fastlege når du skal til samtale :)

Takk igjen for svar. Jeg får ta en god porsjon stahet med meg til Voss og håpe på det beste! Har ikke fått innkalling enda, håper ikke det drøyer så lenge. Neste uke skal jeg på samtale med jordmor på sykehuset der jeg har født tidligere. Da er iallfall det unnagjort. For meg er det kun en "formalitet", ingenting hun sier kan berolige meg uansett. Tar i mot gode tips med takk hvis du kommer på noe lurt. Har lest en del her inne, så jeg har vel sikkert fått med meg det meste :)

Hei! I første omgang blir det Voss, men veldig greit å vite dertte dersom jeg må ta en runde i Haugesund òg.Hva mener du med støtte fra jordmor/fastlege. Det er fastlegen min som sender en henvisning til Voss. Er det støtte nok?

Lykke til!

Jeg tviler på om man trenger å ha med seg stahet på Voss sykehus - alt som jeg kjenner til, er at det faktisk pleier å gå bra. Eneste unntak er (i senere uker/måneder) om man allerede har søkt keisersnitt på Haukeland sykehus i Bergen og fått avslag der. Da får visst ikke Voss sykehus lov til å si ja! (Litt om hvorfor de er slik, står i denne andre tråden som jeg satte opp en link til.)

Dette går nok bra!

Min jordmor var med meg på keisersnitt samtalen og fortalte legen at hun syntes at jeg burde få ks.. men vet også noen som får fastlegen til å skrive ett brev der han anbefaler ks pga angst o.l

Hvis du har ett greit forhold til fastlegen din så kan du jo be han/henne om å skrive ett brev du kan ta med deg på samtalen?

Min jordmor var med meg på keisersnitt samtalen og fortalte legen at hun syntes at jeg burde få ks.. men vet også noen som får fastlegen til å skrive ett brev der han anbefaler ks pga angst o.l

Hvis du har ett greit forhold til fastlegen din så kan du jo be han/henne om å skrive ett brev du kan ta med deg på samtalen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...