Gå til innhold

Graviditet utenfor livmor telles ikke??!

Glitter

Anbefalte innlegg

Nå er jeg både sint og lei meg! Hadde en SA for to uker siden, har tidligere hatt en SA i fjor og gravid utenfor livmor i 2008 da jeg måtte fjerne en eggleder. Ingen barn fra før. Fikk time hos gyn i dag, og hadde store forhåpninger om å få hjelp, evnt utredning for å finne ut om noe er galt . Jeg ble møtt av en lege som spør hva jeg gjør der, og sier at det er absolutt ingenting de kan gjøre før jeg er gravid neste gang, og for å få utredning må jeg ha hatt tre aborter, graviditet utenfor livmor telles ikke!

Alt jeg hadde tenkt å spørre om forsvant som dugg for solen, eneste jeg gjør er å begynne å grine :( Absolutt ikke denne holdningen jeg hadde forventet meg, litt medmenneskelighet hadde i hvert fall ikke skadet. Følte meg som en belastning som de ikke hadde tid til fordi neste pasient ventet. Fikk sjekket at det ikke var igjen noe fra SA og sendt på dør.

Absolutt ingen god dag, men føler meg litt lettere nå som jeg har fått det ut, og jeg håper ikke at denne oppførselen er gjengs i helsevesenet.

Klem til dere, og god helg :)

Fortsetter under...

Dette fikk jeg ögså beskjed om, hadde en sa og en ma... Så hadde jeg ett svangerskap utenfor livmoren! Alt på ett år. Var hos fastlegen min og hun er veldig ålreit men sa at jeg ikke måtte forvente formye da jeg kom på sykehuset for en time. Skal ha time der nå i mars... Gruer meg for er redd jeg får samme beskjed som deg, selvom fastlegen på en forsiktig måte har forbredt meg på dette!

Lykke til videre!

God helg!

Herreminhatt altså!! At det går ann! :-O Alt vi må gjennom, vi fortjener virkelig å bli møtt med forståelse! Jeg har selv hatt 6 SA og fikk komme på utredning, aldri blitt behandla med så lite respekt som på utredninga! (Skrevet om det her hvis du vil lese http://www.barnimagen.com/forum/thread/141306129 )

Men jeg trodde også at du fikk utredning om du hadde mista 3 ganger ELLER at du hadde prøvd i et år?? Det var i alle fall den beskjeden jeg fikk!? Og det har jo gått mer enn det for deg, så rart at du ikke allerede har fått kommet inn? Hvilket område bor du i? Kanskje det er forskjellig praksis i forskjellige kommuner..? Hmmm...

I alle fall synes jeg at slike leger skulle hatt seg et klask i trynet... :P

Ja, det er dessverre slik det er - man skal ha mistet tre "normale" svangerskap, altså teller ikke ex.u.

Det gjelder faktisk ikke heller antall aborter - for jeg mistet tvillinger i to omganger, den første 9 uker på vei og den andre 12 uker på vei, og så mistet jeg en spire til i neste svangerskap - tre aborter, men to svangerskap, og da har man ikke oppfylt definisjonen på habituell abort, og har heller ikke rett på utredning :-(

Jeg har også en litt tvilsom historie rundt det der, men orker rett og slett ikke å ta den nå - men om det er noen trøst er det altså flere av oss som møter den definisjonen, og får den i fleisen, omtrent!

Dere kan evt få utredning privat, dersom dere synes det er et greit alternativ, men det koster jo mer.

Ele - det med å bli utredet etter å ha prøvd i et år gjelder utredning for ufrivillig barnløshet, som er noe annet enn utredning for habituell abort. (Det er noe overlapp, men også en del forskjeller mellom de to utredningene.) ...men det går jo an å ta en prat med fastlegen om disse tingene, og se hva han/hun foreslår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...