Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp!!!

Jeg trenger upartiske meninger fra dere til å hjelpe meg finne den beste sammensetningen av etternavn. Jeg heter Theodorsen Skaar til mellomnavn og etternavn, og er egentlig ganske glad i navnet mitt. Samboern heter Rønning, og når vi nå snart får en liten gutt må vi prøve å finne en løsning på navnekabalen. Jeg ønsker ikke at barnet skal hete kun Rønning til etternavn, og ha ett av mine navn til mellomnavn, for jeg vet av erfaring at mellomnavnet blir sjelden brukt. For samboern er det uaktuelt at barnet heter kun mitt navn til etternavn... Så alternativet blir å slå de sammen med bindestrek, og her kommer problemet. Hvordan i all verden skal jeg får satt sammen to av navnene slik at det ikke høres helt fjernt ut?

Hva syns dere høres best ut?

1: Theodorsen-Rønning

2: Skaar-Rønning

3: Rønning-Skaar

4: Rønning-Theodorsen

*Takker for alle svar;DD*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141358212-etternavn-baluba/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det må bli Skaar-Rønning eller Rønning-Skaar. Ved første øyekast likte jeg Skaar-Rønning best, men egentlig syns jeg Rønning-Skaar funker like bra.

Det er lettere å si Mathias Rønning-Skaar, for da slipper du at etternavnet begynner på samme bokstav som fornavnet ender på...

Annonse

Rønning- Skaar høres ut som "Rønningsgård" når man sier det fort....

Skaar- Rønning er det i hvertfall ikke tvil om hva navnet var.

Synes ikke det er noe problem at etternanvet begyner på samme bokstav som fornavnet slutter på. Jeg har levd med dette i snart 30 år og har ikke oppfattet det som et problem hittil....;)

Takk for alle svar!!! :DDD Syns det er vanskelig å gjøre meg opp en mening.. men jeg tror jeg heller mot Skaar-Rønning, for som Jorbærpiken påpeker vil Rønning-Skaar høres ut som Rønningsgård... Og det ønsker jeg ikke. Til Kapabel: Hva mener du med leve anonymiteten..? Jeg syns ikke det er så forferdelig å bli "avanonymisert" pga at jeg forteller navnet mitt i en debatt på BIM. Det er jo ikke akkurat som at jeg utleverer meg selv.. bare navnet mitt... ;) ... det er nå min mening:)

Kapabel: Da tipper jeg at du ikke har profil på Facebook eller liknende.... Der fins det vel ikke noe som heter anonymitet.. :) Hvis noen er veldig interessert i å finne ut hva jeg tjener så gjør det meg ingenting. Jeg er heltidsstudent, og lukker ikke opp døren for fremmede, så det skremmer meg egentlig ikke nevneverdig. Men takk for omtanken ;)

Kapabel: Da tipper jeg at du ikke har profil på Facebook eller liknende.... Der fins det vel ikke noe som heter anonymitet.. :) Hvis noen er veldig interessert i å finne ut hva jeg tjener så gjør det meg ingenting. Jeg er heltidsstudent, og lukker ikke opp døren for fremmede, så det skremmer meg egentlig ikke nevneverdig. Men takk for omtanken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...