Gå til innhold

Tips til bilsete til baby og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe bilsete til baby. Har bare trepunktssele å feste med. Viktigste kriteriet er selvfølgelig sikkerhet, men ønsker også et som er greit å feste og lett å bære. Noen som gode erfaringer? Har lest litt om Maxi Cosi Easybase, har noen erfaring med dette sete? Hvordan funger egentlig easybase?

Jeg skal også kjøpe til eldstemann på snart 6 år. Han veier bare ca 16-17 kg. Her er også sikkerheten viktigst, og at det ikke er for stort og klumpete, samt godt å sittte i/evt sove i.

Setter stor pris på gode tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi har maxicosi med base som festes med trepunktselen og er kjempefornøyd!!! Setet blir mye mer stabilt når det brukes base, og det er kjempeenkelt å klikke det inn og ut av bilen! Det er vel også det letteste av denne typen, det er i allefall mye lettere en besafe sitt easysleep ;)

Easybasen fester du med trepunktselen, og så klikker du bare setet nedpå når du skal ut å kjøre, og så er det et håndtak du løfter litt på når du skal ta det ut! Vips :)

Skrevet

jeg vill kjøpt maxi cosi eller britax sitt babysete med beltebase. il 6 åringen britax kid plus. kjempegod nakkestøtte for han slik at når han sovner så faller ikke hodet så lett frem! i tillegg har den veldig god sidebeskyttelse..

Skrevet

Har maxi cosi,kjempe fornøyd.Enkelt og lett å feste og få med seg og barnet ligger bra i det.Best i test flere ganger.Vet ikke hvordan det er med basen. Har også besafe izi combi x2 ,men dette er det mellomste setet så der er nok sønnen din altfor stor. Har desverre ikke erfaringer med større.

Skrevet

Vi har en 6 åring, han har et besafe sete og et britax. Er godt fornøyd med begge. Fordelen med besafe sitt er at det er lettere for 6 åringen å feste belte selv.

Skrevet

Vi har Akta Graco med base og er kjempefornøyd med det! Har også venner med den stolen og de er også fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...