Gå til innhold

melkeproduksjonen vil ikke gå opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør jeg da?har prøvd i 5 døgn med å legge til barnet mitt hver andre time døgnet rundt,men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt,puppen er like tom...

har fått tak i elektrisk pumpe nå,men blir bare deppa når jeg får ut alt mellom 10-40 ml...

samtidig stresser jeg så mye ang dette at det går ut over humøret mitt,bare griner for den minste ting og dette går igjen ut over barnet mitt og storebror...og så får jeg ikke all verdens støtte fra mannen min heller, han skygger banen når jeg blir deppa...

noen med noen råd/tips/trøstende ord?

tror faktisk jeg blir gal her jeg går og følger med klokka...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er barnet ditt 5 døgn? Mitt barn (nå 6 uker) ville ikke ta brystet de første 14 dagene og jeg brukte dag og natt på å pumpe meg. Det kom mellom 10 og 30 ml hver gang, uansett! Jeg får fortsatt ikke ut mer enn 40-50 ml når jeg pumper meg, 6 uker etter... Det som er bra er at jeg fikk bekreftet på 6-ukerskontrollen at jenta mi legger på seg bra og at hun tydeligvis får nok mat! Jeg fullammer henne nå og har gjort det de siste 4 ukene. Ikke se på hva du får ut av å pumpe deg, ikke alle bryster er like mottakelige for pumping. Det er greit å fortsette med pumpingen, det har sikkert en viss effekt på produksjonen, men ikke bli deprimert om det ikke kommer mer enn 10-40 ml! Jeg var også superfrustrert over noe jeg trodde var lav melkeproduksjon, men så viser det seg at jeg har nok :)

Hvis barnet virker fornøyd etter å ha fått pupp, får hun/han sikkert nok :)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har for mye melk, og tenkte jeg skulle pumpe litt for å begynne å gi til sykehuset. Men puppene min liker vist ikke pumper, for det kommer ikke mer enn 40-60 ml når jeg pumper begge brystene. Men da er det fremdeles nok igjen i dem til at vesla på 6 uker blir mett av å tømme bare det ene brystet. Så hvor mye melk man kan pumpe ut er en dårlig indikator på hvor mye man har.

Herstår det noen råd om hvordan man kan øke produksjonen

http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/kjerringraad/oeke_eller_minske_melkemengden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...