Gå til innhold

Gulp med spylukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har babyer som har det innimellom? Er ikke oppkastsjau, for er hvertfall 1-2 ganger i uka det skjer. Blir litt bekymret, for er en del vanlig gulp om dagen. Innimellom har det skilt seg også. Kanskje 5 ganger mellom hvert måltid. Kan gå 3 timer fra hun får mat og gulper fortsatt. Redd det er noe i veien som jeg ikke har fått med meg. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er da helt normalt? Min jente har det til tider i alle fall (4 mnd nå).

Og det er helt vanlig at gulp kan komme nårsomhelst, og også lenge etter måltidet. Så ikke bekymre deg, det er bare litt stress å skifte klær ofte.. Her har vi gått til innkjøp av ganske mange smekker kan du si..

Skrevet
:) Takk for svar. Det er det jeg sier til meg selv hele tiden også, at det er normalt, at alle unger er forskjellige. Hørt gulpen blir som regel borte når de begynner med fast føde, men her har det bare tatt seg opp etter hun begynte med det. Hun er 8måneder nå. Tenkt det kanskje er noe hun reagerer på, men må vel bare slå meg til ro med at det er normalt. :) Men så store mengder a gitt! Går noen smekker ja!! Og klesbytte! Her har vi kjøpt inn billige hverdagsbodyer nå. ;) Klærne blir jo ødelagte av middagsgulp. :/
Skrevet

Vi fikk gulp med spylukt når vi prøvde Småfolk MME. Helt forferdelig! Det ble bedre med en gang vi skiftet tilbake til Hipp. Han gulper en gang innimellom, men da lukter det ikke spy, bare syrnet melk.

Hvor gammel er babyen din? Får hun MME, bare MM eller fast føde? Kan være noe hun ikke fordøyer så godt hvis hun får annet enn MM, eller refluks om hun er helt nyfødt.

Skrevet

Hun er 8måneder. Det jeg syntes er så rart, for gulpinga har liksom tatt seg opp etter hun fikk fast føde. Får havre/hvete grøt to ganger om dagen, mm, og middagsglass fra nestle. Kommer sånn rar buldrelyd like før hun gulper liksom. Akkurat som noe vrenger seg nedi magen. Dette skjer hver gang hun gulper. :/ men kan jo være normalt. Skal til kiropraktor på tirsdag, om det ikke er en låsning som gjør det ringer vi legen for sikker hets skyld. Må nevne hun har hard mage om dagen. Få sviskemos for å forebygge.

Skrevet

her er det også gulp til tider. Mye mindre enn det har vært. Det lukter skikkelig oppkast til tider. Tror det har noe å si hva han har spist. Det virker som noen typer mat er værre enn andre.

Prinsen er nå 7,5mnd og har gulpet masse fra han var født. Nå er det betraktelig mindre og vi har gåt fra minst 5skift om dagen til kanskje 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...