mamman til sander og mathilde Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Lurer litt på om snuppa kan smake på litt kiwi, eller om det er for sterkt for magen hennes ennå. Noen som vet???
epla Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Jeg er ikke sikker, men kiwi er jo en sitrusfrukt og det anbefales vel at man venter med slike frukter til etter 12 mnd. Tror det har noe med risiko for utvikling av allergi å gjøre. Ellers er jo kiwi nokså sterk for magen, som du sier. Snuppa her er straks ett år, men hun har ikke smakt kiwi ennå!
manne86 Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 MEN er det noen i nær familie som har pollen allergi som bjørk, så er det vanlig med kryss allergi, da kan man reagere på steing frukter som eple, pære, paprika og kiwi. Kiwi er en ellergifremkallende frukt, så er det mistanke om mulig kryssallergi ville jeg ventet litt.
Mini09&Lille12 Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Man blir jo anbefalt kiwi mot hard mage? Jeg tror man skal være forsiktig med ALLE slags matvarer uansett. Akkurat sånn som med grøt, begynner med 1 skje, se ann 1 dag om det kommer noen reaksjon osv.. MEN man kan ikke la være å gi ny mat bare fordi man er redd det skal komme reaksjon?? Man må jo prøve litt først å se. Alt er så hausa opp i dag. I 1990 ga de helmelk til små babyer. Ikke så lenge siden. Tenk på det!!! Huff huff. :-)
sørlandschips Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Åå,dette leste jeg om en dag her..husker ikke helt,men kiwi skulle IKKE gies til små barn!!Tror faktisk det stod Livsfarlig..pga allergi. Prøv å søk det opp på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå