ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #26 Skrevet 29. januar 2010 Hva er egentlig poenget med å la barna sitte på fanget? Skjønner ikke helt dette jeg. Dere kjører til en utraffikert vei, tar barnet ut av barnesetet,setter det på eget fang og så kjører dere igjen? Snakk om latmannsaktivisering av barn. Vi går tur i skogen,griller pølser og slikt på søndagstur vi. Tror faktisk barna deres ville hatt mer igjen for å se på tv enn bilkjøring.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #27 Skrevet 29. januar 2010 Litt hormonell? Tror du det er sammenheng mellom de som lar barne sitte usikkret på en utraffikert vei og de som griller pøler i skogen? Var egentlig ganske morsomt å lese, for regner med at dette var en spøk.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #28 Skrevet 29. januar 2010 hehehe kan være at disse gjør andre aktiviteter med barna også ?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #29 Skrevet 29. januar 2010 Nei hva kan skje??? AIRBAG, de fleste har dette i bilen, og det er VELDIG farlig å ha barnet på fanget da. Farlig uansett men.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #30 Skrevet 29. januar 2010 AIRBAG AIRBAG AIRBAG AIRBAG AIRBAG AIRBAG AIRBAG Den vil drepe barnet ditt momentant hvis den utløses..barn har til og med blitt halshugget av kraften av airbagen.
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #31 Skrevet 29. januar 2010 De sier jo at de kjører til en utraffikert vei for å gjøre dette, så det ser jo ut som dette blir gjort som en aktivitet:-P Jeg kjører ofte til lysløypa for å gå på ski med mitt barn.Regnet med det er "samme greia lissom"
Cat.68 Skrevet 29. januar 2010 #32 Skrevet 29. januar 2010 En mor får som regel en ekstrem skyldfølelse hvid det skjer noe med barnet deres samme om man ikke kan klandres eller kunne ha forutsett situasjonen. Hvordan ville de da føle seg tror du når deres egen handling er direkte årsak til at det skjer en ulykke. Og følesen blir sikkert enda bedre når du i tilegg blir dømt for handlingen siden den i utgangspunktet er straffbar. Nei som sagt, finne nok farer som lurer der ute en at man skal direkte måtte søke opp de. Er en grunn for at det er forbudt liksom.
Cat.68 Skrevet 29. januar 2010 #33 Skrevet 29. januar 2010 legger den ut igjen, ble litt stresset av dette føler jeg, og håper inderlig det er forumtroll bare som skrevet innlegget.'' Så du trur det er det eneste som kan skje da, å bli påkjørt av noen annen. Et moment som kanskje er mer trolig da, og som kan være like ødeleggende er hvis du tvinges å bremse brått. ( er ganske trolig kan skje med en liten kropp som er borti forskjellig, tar tak i rattet eller lignende, En katt eller annet dyr springer fremov bilen etc) . Skal ikke mange km/h for skadene kan bli forødende. En liten kropp klemt mellom ratten og en voksen person ( hvor tungt er ikke det trur du? vi snakker om MANGE kg allerede ved lav hastighet), for å ikke snakke om smellet den lille kan få i hodet gjennom å smelle den inn i rattet ved kraftig bremsing. Barnet få strupen klemt mot rattet bak en voksen kropp. Skal ikke mye press til før vi kan skjønne hvordan utgang det kan få. I beste fall noen krossete ribbein. Å bli kvalt mot airbagen trur jeg ikke heller må være en drømmesituasjon. SÅ hvorfor i hele tatt ta risken? Nei takk heller hysterisk, og lære barnet mitt forskjell på rett og galt i samme slengen.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #34 Skrevet 29. januar 2010 Det er en grunn til at det ikke er lov å ha barn i forsetet.. AIRBAGEN ja.. Jeg så en kollisjonstest med babysete i framsete.. Airbagen ble utløst og babysetet klappet tvert sammen.. En baby inni der ville blirr fullstendig knust... Så stor kraft har airbagen... Vær så snill å tenk over hva dere driver med.. Den dagen ulykken er ute kommer du aldri til å tilgi deg selv hvis du har vært uansvarlig ang barn i bil....
trusty Skrevet 29. januar 2010 #35 Skrevet 29. januar 2010 hmm...så lenge du kjører der med barnet ditt på fanget er jo ikke veien utraffikert...uansett ikke sikkert det skjer noe, men hadde du blitt oppdaget hadde du nok fått en klekkelig bot. og skulle det skjedd noe så måtte du jo bare leve med det resten av livet da, uansett er det ille holdninger hva gjelder trafikksikkerhet du overfører til barnet ditt....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #36 Skrevet 29. januar 2010 Jeg veier 50 kg og ved kollisjon i 40 km/t tilsvarer min kroppsvekt i underkant av ett tonn.....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #37 Skrevet 29. januar 2010 Utraffikert ja.. Men hva med dyr som løper ut i veien f.eks..?
ellen-propellen Skrevet 29. januar 2010 #38 Skrevet 29. januar 2010 Jeg prøver meg igjen: Hva er poenget med å la barn sitte på fanget når man kjører? Har dere (som driver med dette) ingen svar?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #39 Skrevet 29. januar 2010 Vi bor på bondelandet og ganske langt opp i heia. Jentungen på 4 år syns det er gøy å hente posten på vei hjem og da får hun lov til å kjøre resten av veien. Inn innkjørselen. Det er snakk om noen få meter i gangfart og der er det ingen andre biler eller noe.. Ikke er det airbag heller.. Den ene gangen måtte vi stoppe for en katt og det var ikke noe problem. Hun sitter da på fanget mitt og det er jeg som styrer og har bena på pedalen og bilen går jo såvidt framover. Det har skjedd et par ganger.. Vi har det ikke som en søndagsaktivitet haha! Det var jo litt for dumt... Poenget.. det er vel ikke så mye poeng med det, men hun syns det er gøy og jeg ser ikke faren med det så hvorfor ikke... Ei jeg kjenner hadde med seg barnet sitt til butikken ( et godt stykke ) da barnet var 18mnd i framsetet uten noe form for sikkerhet og det syns jeg er riv ruskene galt og mener det ikke kan sammenlignes med å la frøkna sitte på fanget de få meterne inn til huset i gangfart..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #40 Skrevet 29. januar 2010 Akkurat . Det høres ut som man ikke gjør annet enn å kjøre rundt med barnet på fanget, og avstår alle andre aktiviteter hehe. Det er snakk om vei uten biler, bil uten aribag, større barn, og noe meter. Ikke milevis ferdsel HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #41 Skrevet 29. januar 2010 Men hva er poenget kjære deg? Hvorfor er det ingen av dere som kan forklare oss det? Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #42 Skrevet 29. januar 2010 Poenget er at barnet synes det er hysterisk morsomt;)
♡ A & E ♡ Skrevet 29. januar 2010 #43 Skrevet 29. januar 2010 Vel, for det første er det ikke lov! Ser ikke på meg selv som hysterisk men skjønner liksom ikke hvorfor, hva er vitsen med det? Fins da andre ting å gjøre! For det andre vet man aldri hva som kan skje, sjansen er kanskje liten for at det kommer en bil,moped etc men det kan jo skje eller du kan få et illebefinnende. Da hadde det nok vært litt tryggere om ungen satt i bilsetet
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #44 Skrevet 29. januar 2010 og hva er poenget med å la barnet kjøre karusell (ikke helt sikkert det heller), bade i basseng eller sjø (ikke helt sikkert det heller, det kan falle på en sten og drukne feks.) , klatre i klatrstativ ( det kan falle ned) , hoppe på trampoline osv osv.......... HI
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #45 Skrevet 29. januar 2010 Illebefinnende ? er du morsom ? Det kan en jo få på motorveien også, høres verre ut det..
♡ A & E ♡ Skrevet 29. januar 2010 #46 Skrevet 29. januar 2010 selvfølgelig kan man få det på motorveien! poenget var vel at det er det vel tryggest at barnet sitter i bilsetet og ikke i fanget
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #47 Skrevet 29. januar 2010 Hva er farligere med å la et barn sitte å styre sammen med mor/far i 15 km/timen enn å la det sykle bortover en landevei i stor fart? Eller å la det klatre i et høyt tre? Eller ake nedover en bratt bakke der, o gud forby, det kan være en busk det kan kjøre inn i? Argumentet mot å la et barn sitte på fanget må være at det ikke er lov, men fortell meg den person som gjør alt "riktig" til punkt og prikke. Lenge leve hysteriet.
Cat.68 Skrevet 29. januar 2010 #48 Skrevet 29. januar 2010 Helt utrulig at noen kan forsvare en ulovlig handling,med at de som skjønner poenget med lovgivingen er hysteriske. Da kan man jo se det slik også da.; - Dere kan like gjerne kjøpe alkohol til poden når den kommer til den utprøvende alderen, men under lovlig kjøpsalder, med argumentet det går da som regel bra, og de har det jo såååå gøy. Eller hva når ungen kommer hjem med dvd`en eller cdèn de stal i butikken for gøy. det skader jo ikke noen, og det var jo gøy å gjøre dette, eller filmen/ musikken er jo suuuper bra. Da kan dere jo ikke heller kjefte på ungen, siden dere selve sitter med de holdningene at så lenge det er gøy så gjør det ikke noe om det er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #49 Skrevet 29. januar 2010 Litt mye hysteri her inne, (altså en helt vanlig dag på DIB)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #50 Skrevet 29. januar 2010 Hmmm enn om man f.eks er ute og bader i sjøen med barnet sitt som ikke kan svømme og får et illebefinnende? Skal man la være å bade i tilfelle man får et illebefinnende ? Eller går tur langs en kaj, eller går i en traffikert vei ? Skal man la være å gjøre alt dette i tilfelle man får et illebefinnende ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå