Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Jeg og svigermor har egentlig ett godt forhold, men hun sliter veldig psykisk og med nervene. Det er slik at uansett hva jeg sier så kan det fort bli til at hun føler seg såret og avvist selv om det aldri er meningen. Jeg har to barn. Da jeg fikk eldstemann besøkte hun og alle andre oss på sykehuset. Jeg var ikke noe spesielt i form men ville gjerne vise den nyfødte så jeg sa de gjerne måtte komme. Det ble mye besøk både på sykehuset og da vi kom hjem, men det gikk. Da andre mann ble født ga jeg beskjed om at jeg ønsket besøk på sykehuset, men ville gjerne ha de første dagene hjemme i fred med den nye familien. Sviigermor kom ikke på sykehuset da hun syntes det ble for langt å kjøre, men kom den dagen vi kom hjem og jeg var veldig sliten. Det ble vanskelig for meg å ha henne der og så plutselig kom naboen og flere. Jeg ga beskjed om at jeg trengte litt tid for meg selv da storebror reagerte på en måte som jeg aldri har sett han før. Han nektet å sove og bare hylte. Nå venter jeg nr 3 og jeg har sagt at de kan besøke oss på sykehuset men når jeg kommer hjem vil vi være alene en dag eller to. Svigermor ble fryktelig irritert på meg og mente at det var for langt å kjøre til sykehuset (1 time) så hun ville komme den dagen vi kom hjem. Jeg sa at det måtte hun gjerne, men kanskje ikke akkurat den dagen vi kom hjem men heller dagen etter, men det var ikke aktuelt. Hun var bestemor og skulle se den lille før alle andre. Merker at jeg er sliten før det hele hjar begynt. Var helt utbrendt de to forrige gangene men det brydde folk seg lite om. Koslig med besøk altså, men ikke når det går utover helsa.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Her ville jeg stått på ditt. Du har jo tross alt vært igjennom dette to ganger tidligere og vet hvordan det kan være. Ja besøk er koselig, men ikke til enhver tid.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 herregud! jeg er helt enig,stå på ditt. det er ditt hus å din baby, så her er det virkeli du som bestemmer. Si til din mann at han får ta dennesamtalen med sin mor. dagen dere kommer hjem er besøks fri,enkelt å greit!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har snakket med min mann og han er jo enig med meg. Jeg reiser alltid hjem tidlig så tror vi ringer henne den dagen vi reiser hjem og inviterer henne ut til dagen etter. Vi kommer helt sikkert til å si nei til andre og be de komme igjen noen dager senere. Det er veldig mange som kommer så får bare si ifra allerede nå når folk spør at de kan komme på sykehuset eller vente til uka etter for jeg ble så syk og sliten sist. Regner med de forstår. Fikk tips om å skrive det i fødselsannonsen "ønsker besøk fra neste uke", men syntes det virker så sært.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Ville ikke skrevet det i fødselsannonsen, nei. For ja, det ser sært ut. Ellers er jeg enig med de to som skrev over her.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Stå på ditt, og få mannen din til å prate med sin mor, ordentlig, så hun forstår. Da vi skulle hjem fra sykehuset, ga vi beskjed om at første dagen hjemme var VÅR dag, ingen fikk lov å komme på besøk, og det respekterte alle sammen, både mine og hans foreldre. Ser ikke hva som skal være så vanskelig med det. "Jeg er bestemor, jeg skal se barnebarnet før alle andre". Flate altså, de eiesyke og egoistiske bestemødrene skulle hatt ei kule av og til. Uansett om det er mormor eller farmor det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg tror den må din mann ta. Hvis hun ikke kan forstå at du er sliten og trenger litt hvile og at familien venner seg til den nye, da må hun dessverre bli sur. Jeg har lite forståelse for folk som trapper opp hos folk som nettopp har kommet hjem fra sykehus. Jeg ga beskjed om dette og alle holdt seg til det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Ja hun er bestemor, og ja hun skal få se barnet før alle andre, men ikke første dag hjemme. Hun kan forsatt være først ute, men ikke den dagen!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Hvis det er SÅ viktig for henne å være den første som ser babyen, så kan hun vel for svingende kjøre den timen det tar å komme til sykehuset!? Hun har jo valget; kom til sykehuset eller vent 1-2 dager etter at dere er kommet hjem. Hva er problemet????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå