Gå til innhold

kan noen se bort hit litt?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er frisør lærling og sliter veldig mye med jobben..

Det kan ikke være særlig bra å stå opp og ned på ett betong gulv?? jeg får ikke lov å sitte nesten, og dager der jeg jobber 10 timer og har så vitt en halv time luns og jobber 7 timer bl.a der jeg ikke får en liten lunsj pause.

det kan ikke være særlig bra for den lille ?

jeg er nå sykemeldt men skal tilbake om litt over en uke bare og gruer meg.. trives ikke på jobben i det hele..

ingenting gjør bedre når jeg ble mobbet og trakkassert av sjefen og kollegaer.. var en av grunnene til at jeg ble sykemeldt i fra før av før jeg fant ut jeg var gravid. Har allerede hatt 2 SA og livredd for ennå en til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

dette høretes ikke gøy ut... hvorfor blir du mobbet?

da hadde jeg fått sm av lege, eller fått til en ordning på å ikke jobbe fullt så mye

jobber du over 6 timer har du krAV på halvtimespause!!! du må da få lov til å sitte innimellom kundene, i hvertfall nå som du er gravid. du må ta hensyn til den lille vet du. er du medlem av noe organisasjon som evnt kan hjelpe hvis det blir problemer?? bruk det du kan. håper du har en kontrakt som sikrer deg foreldrepenger og sykepenger??

lykke til!!!!!!!

Skrevet

det med mobbingen er det jeg ikke skjønne sjøl en gang.. det er ihvertfall ett skikkelig bitchy miljø.. skjønner det at jeg ikke passer inn der for er ikke like sminke dukker og ekstremt opptatt av seg sjøl som de andre der.

skal til legen om litt så tenkt jeg skulle snakke om det da... Det har seg sånn nå at jeg har jobbet over ett halvt år som lærling men jeg får ikke lov til å få kunder der jeg er. Så da må jeg stå i resepsjonen hele dagen, og der er det ingen stol jeg kan sitte på. og går jeg bak i bakrommet for å få meg en liten matbit får jeg kjeft for jeg må stå i resepsjonen for det er min jobb og ikke de andres får jeg bare beskjed om hele tiden, jepp har blitt medlem av fagforbundet venter bare på papirene som jeg skulle få i fra de men de er så seine med å sende det. hmm ja det var den fine kontrakten ja.. har skrivet under en så kalt "kontrakt" ifølge sjefen men det er bare en arbeidsinstrukt. har mast og mast, men skal tilbake nå neste mandag og da skal jeg ha den skikkelig kontrakten. der det står tid jeg er ferdig med lærling tiden og sånt. Jeg har fått sykepenger hittil ihvertfall.. uansett viss de gjør noe at jeg ikke skal få penger så skal de få.. skal jeg jaggu meg ødelegge for dem.. de har ødeleagt for meg psykisk og fysisk.. er ikke noe kjekt å gå rundt gravid på en måte når jeg sliter med deprisjoner..

Skrevet

Hei hei. Ikke særlig om du ikke trives på jobb. Men de betyr jo bare at du bør se deg om etter ny jobb da! Det er iallefall ikke noe farlig for den lille om du står hele dagen! Det eneste er jo at man ofte blir mer trett tidlig i svangerskapet, og da kan det være tungt å jobbe lange dager. Men det bør jo løses med tilpasset sykemelding. Sykemelde f.eks 20 % slik at du kan jobbe noe kortere dager?? Snakk med legen og arbeidsgiver om dette.

Det kan være lurt å formidle til arbeidsgiver at du svært gjerne VIL jobbe. Og at dere derfor må bli enig om hvordan dette kan gjøres best mulig. Det verste for en arbeidsgiver er dersom han/hun føler at arbeidstaker ikke vil jobbe, men kun sluntre unna. Det skaper bare ubehag dere i mellom. Så mitt råd er snakk om dette!!!

Og det er ikke lurt å være for mye sykemeldt. Det går ut over retten til fødselspenger.. Så det bør du også se næreme på.

Håpe det ordner seg. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...