LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Og hurra for Maria: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=588988 Kan ikke fatte og begripe at de andre passasjerene bare kunne sitte og se på? De burde virkelig skamme seg!
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Det er rart med det, men desto flere vitner desto mindre er sjansen til at noen griper inn som regel Alle tenker vel at det er de andres ansvar eller noe i den duren ...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2010 Jojo, men når det er snakk om et lite barn? En ting er at man er forsiktig med å blande seg oppi konfliktermellom voksne, man vet jo aldri hva som da kan skje- men å bare sitte og se på at et lite barn blir mishandlet er mer enn jeg greier forstå.
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Ja, men det er nok veldig skremmende ogsaa med en mann som er berserk paa den maaten. Jeg tror ikke jeg hadde klart aa se paa, men hadde jeg vaert paa banen med egne barn hadde jeg nok noeyd meg med aa kontakte foereren og be om tilkalling av sikkerhetsvakter eller noe i den duren.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2010 Ja, nå er det ikke sikkert jeg hadde grepet inn direkte fysisk selv- men jeg hadde nå prøvd å gjøre noe med saken. Kontaktet fører el konduktør, ringt politi og anmeldt (og kanskje filmet episoden for å ha bevis), bedt om hjelp fra en medpassasjer eller hvasomhelst. Jeg hadde hvertfall ikke bare sittet og sett på uten å foretrekke en mine- da hadde jeg aldri kunnet leve med meg selv. Og det satt nå sikkert et par sterke menn i vognen, kunne ikke de gått sammen og stoppet dette? Jeg forstår liksom ikke hvordan det går an å bare late som ingenting.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Ikke for å være frekk,men "prater" du med deg selv her? Hehe,ser ikke andre som har svart,kun dine innlegg i denne tråden ;-) Kanskje det er min dib det er noe galt med kanskje?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2010 Hæ? Det er to stk som har skrevet her inne- jeg, HI, "Lilleva elsker lillejenta" si, pluss "Lillemeg her". Hun har svart meg, og jeg svarer henne tilbake.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2010 Unnskyld, mente "Lille meg er her". Uansett er det to forskjellige nick og personer.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Så kun dine svar Hi Men nå kom hennes svar opp også. :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2010 Hehe, begynte å lure på hva du snakket om her!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 Huff blir SINT da jeg leser sånn, Stakkars gutt, men bra det skjedde og på en måte. For nå ble faren tatt. Tragisk at ingen brydde seg utenom hun damen.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #12 Skrevet 29. januar 2010 Flott å lese om noen som bryr seg nok til å gripe inn. Hurra for denne dama!
Guri malla Skrevet 29. januar 2010 #13 Skrevet 29. januar 2010 Går det virkelig an å ikke gripe inn i en slik situasjon????? Helt utrolig! Om man ikke griper inn fysisk så ring politi, man gjør hvertfall NOE. Stakkars gutt.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #14 Skrevet 29. januar 2010 Tøff dame !!! Jeg vet jeg hadde grepet inn om jeg hadde sett noe slikt, det går bare ikke ann å sitte å se på at et uskyldig barn blir slått. Tenker på hvordan denne ungen har det hjemme, skal han vokse opp med denne skrudde faren. Blir så sint når jeg tenker på det. Håper barnevernet tar saken på alvor. Drittmann!!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #15 Skrevet 29. januar 2010 Det er et kjent fenomen at når det er flere enn ett vitne til noe er sjansene mindre for å få hjelp. Alle venter på at noen andre skal gjøre noe. Et eksempel som brukes ofte i litteraturen er en dame i USA som blir stukket ihjel med nærmere 100 knivstikk forran blokken sin. Mange naboer var vitner fra vinduene, men alle trodde at noen andre hadde ringt politiet så ingen ringte nødtelefonen....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #16 Skrevet 29. januar 2010 http://www.facebook.com/#/group.php?gid=319476860864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå