Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Er det noen som er /kjenner/har tvillinger? Hvordan blir man oppfattet og behandlet av andre? Er det problematisk å klare å skape sin egen identitet? Hva må man være bevisst på som foreldre? Jeg spør siden jeg har tvillinger selv...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Jeg har ikke selv og er ikke heller..men kjenner et par sett tvillinger. De har absolutt ingen problem med å skape seg sin egen identitet...og de blir oppfattet og behandlet helt forskjellig ut ifra hva slags person de er. Tror man må være bevisst på at selv om de er tvillinger,så er de jo ikke like i sinn,væremåte osv...det er viktig å behandle de ut ifra den personen de er..er jo sånn man hjelper til med å skaffe de identiteten sin også...man må ikke behandle de likt. Tror det blir likt som søsken flest der. Begge de jeg vet om .... der er den ene høyt og lavt...er veldig utadvent..høres veldig godt og det må skje noe hele tiden...var singel veldig lenge. Den andre er stille og rolig...utadvendt hun også,men i et mye roligere tempo,fikk tidlig kjæreste og skaffet seg familieliv. Så tror absolutt de har hver sin identitet.
Stolt tvillingmor Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Meld deg inn i Tvillingforeldreforeningen (www.tvilling.no) og kjøp Boken om tvillinger (www.bokenomtvillinger). Da finner du nok svar på de fleste spørsmål :-)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 faren min er eneggede tvilling og ingen klarer å se forskjellen på dem. Bare vi som kjenner dem. For oss er det to forskjellige personer. Både utseende, tro det eller ei og oppførsel. Faren min er faren min, og onkelen min er onkelen min. Husker mamma fortale meg en gang da jeg var 2 år gammel visste jeg hvem som var faren min. Gråt alltid da onkel skulle bære meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå