trost09 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Når og hvordan hadde dere fortalt til deres barn at pappaen (som har vært der så lenge han kan huske) ikke er pappaen hans,men at det er en annen som han aldri har truffet? Trenger tips og råd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 det kommer vel litt an på hvor gammelt barnet er nå. men jeg ville vel satt en forskjell på hva "pappa" er og hva "far" er. altså din nåværende mann er jo helt sikkert langt mer pappa en faren noen gang vil bli. pappa er jo en tittel man må gjøre seg fortjent til. men jeg syns man skal være ærlig med det fra dag en. sier barnet "pappa" til din kjæreste da?
trost09 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2010 Ja han gjør det kjæresten min har jo vært der hele tiden,så han vet ikke noe annet.Når er en unge klar til å få vite det?Aldresmessig eller er det om man føler at han forstår det,eller skal man bruke masse tid på å forklare han det nå?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 jeg tror det beste er å være ærlig fra starten, for da vil de ikke føle seg lurt. akkurat sånn som med adoptivbarn. at man er ærlige på at de er adoptert. så jeg ville snakket med han nå og vært helt ærlig på at din kjæreste ikke er biologisk far men at han er pappaen hans fordi han er der og stiller opp og snakket om det innimellom som en helt naturlig ting selv om han ikke forstår alt, så vil det alikevel ikke komme som en stor overaskelse om mange år.
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Vi har et vennepar som har 2 jenter adopterte jenter fra Kina. De valgte tidlig å være ærlige om nettopp dette, at de var adoptert. Jeg tror ungene var rundt 4 og hadde begynt å bli nysgjerrige på hvordan barn ble til.. De benyttet sjansen da. Jeg tror ikke de forsto så mye av det den gang, men etterhvert som de ble eldre spurte de litt mer. Jentene er nå 9 og 13 og har et godt forhold til sin mamma og pappa.. Hvem foreldrene er bryr de seg lite om, siden de lenge har visst og har hatt forståelse for at de va heldige som kunne få en så fin mamma og pappa, siden deres biologiske foreldre ikke kunne ta vare på dem. En fin måte å håndtere slike spørsmål på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå