metaMORfose Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har matfantasier om det meste. Ofte sushi, og ofte fløtegratinerte poteter. Ikke snuskete fantasier, altså, og jeg har ingen prestisje i å måtte lage maten selv (da måtte jeg sluttet å spise), men jeg liker å spise den. Mye fisk. Fiskesuppe. Sushi. Ute. Inne. Bålstekt. Kokt på svaberg. Skalldyr. Biff. Blodig. Lammestek. På fjellet. Krabber. På stranden. Fårikål. Om høsten. Se, nesten et dikt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Det er kanskje dikter du skal bli:) Jeg elsker også mat. Men er kanskej litt mer, hm ja hva skal vi kalle det.. Kjedelig i maten enn det du er.. Har aldri smakt sushi (har ikke lyst å smake det heller), liker ikke krabber, reker osv. Men resten av det du skrev NAM NAM:)) Jeg har forresten da kjøpt meg noen kokebøker og prøver stadig ut nye ting og oppskrifter. Også for at barna skal bli vant med forskjellige smaker. Vi har hatt en lang kamp her med barna som ser på maten og sier at de ikke liker den. Kampen fortsetter enda, men vi har funnet vår vei, og ser stadig framskritt og det er så deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå