Gå til innhold

Studere hjemme mens man er hjemme med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Og funket det greit for dere? Jeg vurderer å studere til ernæringsfysiolog hos nks via nettet, og har en 8 mnd gammel sønn her hjemme. Er redd jeg pålegger meg for mye, men hadde vært glad for å høre andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja tenkte på det samme selv i dag:):) dytt dytt. Svar noen!

Skrevet

Hva tenker du å studere, Msk87?

HI

Skrevet

Hei hei:)

Jeg har studert gravid, i permisjon & med små i barnehage..... hehe, og du må rett og slett være innmari strukturert og sette deg delmål:))

Det er fort gjort å henge seg opp i alle tingene som skal gjøres i huset, slik som "bare henge opp en vask", rydde litt her og der, ta noen telefoner, surfe på nettet... ja myyyye annet enn å sitte med nesa nedi bøkene;)

Hjemmestudier krever mer selvdisiplin enn "vanlige" studier, og det er ganske viktig å levere inn de oppgavene som anbefales og møte opp på de samlingene som settes opp. Slik at du ikke plutselig henger veldig etter i pensum...- for det kan være tungt å lese seg inn igjen....

Har du et barn som sover noen timer på formiddagen, og ikke har "nattklubb" hver natt, så går det nok veldig bra skal du se:))

Dersom du også har litt kveld igjen etter legging, så får du jo lest da også. Det er kjekt å ha en studiepartner også om det er mulig.

Men syns du pensum er interessant/ spennende så går det av seg selv!

Lykke til:))

Skrevet

har tenkt på pedagogisk leder eller førskole lærer. Har ikke helt bestemt meg:) jobba i barnehage tidligere å savner veldig tilbake til det! Men får nå se, holder på med et annet fagbrev, men ingenting i veien for å kombinere litt siden jeg skal ha fri fra lærlingplassen så lenge nå:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...