Gå til innhold

19+3 og ordinær UL i dag!

snøfilla - mamma til 2

Anbefalte innlegg

Aller først: Takk for i går til jentene som møttes på Aker Brygge, det var veldig hyggelig å treffe dere alle sammen :-)

UL i dag gikk som på skinner. Alt ser fint ut med "lille sprell" og kjønnet er fortsatt en overraskelse. H*n vokser etter skjema, så jeg skal ikke bekymre meg for liten mage. Termin er fortsatt 24. juni og legen mente at risikoen for at noe skal gå galt er veldig liten. Nå blir det ikke flere UL framover, bare vanlig oppfølging hos lege og jordmor.

Fortsetter under...

Hei Snøfilla!

Tusen takk for sist! Det var utrolig hyggelig å møte dere, og jeg håper vi snart kan gjenta det :-)

Så flott at det gikk så bra på ultralyden - da kan du jo bare være glad for at du har en så liten mage og sannsynligvis ikke blir som en hvalross etterhvert :-)

Ha en kjempefin helg!

Klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Takk for sist ja, det var kjempekoselig :)

Deilig å ha unnagjort UL da, så slipper du å bekymre deg for at det ikke står bra til til tross for liten mage.

Du klarte å holde deg og ikke vite kjønn ja ;) Blir spennende å se da når den kommer til verden i juni :)

God helg!

Å, så kos og kjekt å høre at lille sprell vokser og trives som h*n skal!!! Kos deg videre med din voksende mage, det er ganske spesielt å gå gravid og jeg har alltid savnet det når babyen først er ute :-)!

Ikke for å skremme, men jeg kan anbefale noen UL sent i graviditeten. Greit å vite at alt er i orden og få tettere oppfølging om det trengs! Jeg hadde nesten ikke fostervann igjen på slutten med nummer 2, og hadde nok blitt satt i gang før tiden om jeg ikkes skulle ha planlagt keisersnitt. Gyn. sa at det ikke ville ha blitt oppdaget på vanlige kontroller uten UL...

Jeg håper jeg kan få bli med på treff i Oslo neste gang dere avtaler å treffes!

Annonse

• 3 uker senere...

Herre min gud......

Fikk et plutselig innfall om å stikke nesa innom her igjen (mye styr; måtte logge på igjen, få nytt passord tilsendt pr.mail etc etc)

Men hva er det jeg ser!! Det er vel DEG, Snøfilla..? Gravid? Halvveis i svangerskapet??

Jeg må innrømme at tårene står i øynene nå....Gratulerer så vanvittig mye...dette er så utrolig koselig og jeg unner deg virkelig dette!!!:-)) Dette var en kjempenyhet!! Håper alt går bra i svangerskapet. Liten mage hadde jeg på førstemann så det er helt normalt. Hvis du er slank fra før er liten mage vanlig :-)

Kan anbefale deg 3D ultralyd.... jeg hadde ikke tenkt å ta det med sistemann, bare ordinær "sen" UL. Men så plutselig kom 3D bildet på skjermen likevel og det var bare helt fantastisk!! Du får med bilder og CD med bevegelser.... De anbefaler vel fra uke 26 eller noe men jeg var faktisk i uke 35 tror jeg jammen det var. Og det var vellykket!!

...og Rose...er du også gravid?? Og Bjørnen Collargol!! Gratulerer så masse til dere begge! Må innrømme at jeg kjenner litt følelsen av at det finnes ...tja...en slags balanse, en rettferdighet her i verden. Når man så inderlig ønsker å bli gravid, når barneønsket er størst i hele verden. Og man ikke får det til....og så endelig!! Nei dette var store nyheter, jenter!! :-))

Selv har jeg nå to gutter. Den første hadde jeg jo før IVF.

Den andre ble født 2007, etter 1 IVF, 3 frys, 2 SA, 2 EXU og to operasjoner, der ene eggleder ble fjernet. DA satt lille nurk på første forsøk.

Er fortsatt like lykkelig. Vi har faktisk begynt å prøve på nummer 3. Men er klar over at det ikke er sikkert vi kan få. Uansett er vi lykkelige og svært takknemlige for gutta vi har fått!! :-))

Blir veldig glad for oppdatering fra dere, jenter! Hvor gamle er jentene dine Vibeke?? Har så dårlig husk... :-\ He he.....

Kos dere videre!!! :-))

(håper det gamle nicket mitt kommer nå, ellers er det ikke sikkert dere skjønner noenting her.....)

God klem :-))

Blir nesten litt sentimental når jeg leser dette jeg.. Husker denne tida fra bim så altfor godt..:)

Her er alt velstand. Vesla har rukket å bli hele 3 år (!!!!!) mens eldstejenta fyller 9 i mai.. Herregud.. Vesla har vist seg fra sin beste side helt siden hun ble født.. Så snill unge trodde jeg ikke fantes:)

Her steriliserte gubben seg. Og sånn ca 7 mnd etter det så angret han seg. Smarting:p

Så nå er brev sendt til sykehus for å resterilisere seg.. hehe.. Sjansen for at det skal gå bra er vel 50% eller noe..Men går det bra prøver vi på nr 3:) Uansett er jeg overlykkelig for å ha fått to.. så noe savn føler jeg ikke..

Så har jeg slanket av meg hele 53 kilo fett! Var jojo under bimtiden, la på meg etter fødsel og fikk nok.. Så ja.. mye forandringer her:)

Dere prøver på nr3 altså Lenn? Så utrolig gøy! Håper det går kjapt denne gangen, skal krysse fingre og tær for dere.

Og igjen snøfilla, jeg er utrolig glad for å se at det lykkes for dere. Du har vært i mine tanker mange ganger.. Kos deg masse i denne tiden:)

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Var plutselig mange "gamle" kjente navn her inne på tråden gitt :)

Vi venter nr 2 nå. Fikk ei jente i mai 08 som satt på 2 IVF-forsøket. Var veldig mye dårlig og hun kom til verden med keisersnitt 5 uker før termin pga mange risikofaktorer på en gang :P

Var egentlig fast bestemt på at jeg aldri skulle gjennom IVF igjen, men ombestemte meg før snuppa var 1 år :P

Så vi sendte søknad om søskenforsøk på Ullevål før sommerferien og starte opp i august når de åpnet igjen. Jammen meg satt det på første forsøk denne gangen :D

SÅ nå er jeg 22+0 med en gutt og vi har et egg på frys som vi får ta stilling til om noen år.

Er mye syk denne gangen også, men det er jo verdt alt sammen! Alle SA'ene, blodet tårene osv var glemt med en gang jeg fikk jenta vår i armene og vi gleder oss veldig til å få en lillebror i sommer.

Spennende å se om dere får nummer 3 da Lenn og Vibeke. Krysser fingrene for dere jeg :)

Klæm

Vibeke; så herlig at lillesnuppa er snill og god. Tiden går fryktelig fort!! 3 år allerede ja...helt utrolig!! Og eldste ble 9 nå? Da har vi barn samme året. Min eldste blir 9 til desember igjen. Tiden flyr...... :-\

Greit å ombestemme seg på sterilisering...godt at det kan omgjøres for menn..det er verre for oss damene... Håper dere finner ut av det og at det kanskje kommer en nummer 3 ;-))

Bjørnen Collargol; så supert at dere skal ha nummer 2 :-) Det blir moro. Å være dårlig ja...vet meget godt hva du mener...var skikkelig elendig med andremann...trodde ikke det gikk an... hadde nok vært naturlig at jeg hadde gått og vært redd hele svangerskapet, men jeg var så elendig at jeg ikke klarte å være redd. Så bra var jo det!! ;-)) Og JA det er jo verdt alt sammen, det blir jo lagt i glemmeboka så fort nurket blir lagt i armene! *SUKK*..... *o`lykke*

Masse lykke til framover begge to, ja alle over her! Kommer til å titte innom her litt oftere nå framover....:-))

Ha en fin kveld!! :-)

Klemmer fra

Hei kjære Lenn :-)

Guuud, jeg har ikke vært her på en stund og det er sååååååå kosleig med hilsen fra deg. Alt er bra med "lille sprell" i magen. Ja, vi hører til en utdøende rase som ikke vil vite kjønnet... (men jeg tror det er gutt, hvis jeg kjenner på "magefølelsen"). Lille Even(tyret) ble halvannet år i går, så vi får to tette og sikkert et travelt liv de neste åra, men det er jo dette vi har slitt og strevd for så lenge.

Ettter 6 innsettingen (1. IVF gikk jo dårlig med null egg befruktet) er det ganske uvirkelig å være 38 år, småbarnsmamma og førstegangsfødende! Men formen er på topp, så jeg storkoser meg med alt. Selger og kjøper større leilighet om dagen, og velger å fortsette vårt urbane liv midt i Oslo. Mannen er i pappa-perm og jeg er 40% sykemeldt, så akkurat nå har vi det som plomma i egget. Sykemeldingen er mest en "luksus" føler jeg nå, men greit å forebygge ulike plager i og med at dette nok blir mitt første, siste og eneste svangerskap. Alderen og 5-6 år med slit tilsier at det er kroken på døra etter dette - og det føles veldig greit.

Spennende at dere kanskje er i gang med nr. 3 snart - du må love å holde meg oppdatert. Jeg treffer Brumm og Høst72 til uka, så jeg holder litt kontakt med gamle kjente her inne :-)

Stooooor klem

...og tusen takk til deg også Vibeke :-)

Ja, jeg er "gamle, gode" snøfilla - som har vært her inne alt for lenge, men som for alvor har startet nedtellingen til termin ved St. Hans-tider og siste kapittel på BiM.

Lykke til i forsøket på nr. 3 til deg også - dere er tøffe som ikke gir dere!

Mange klemmer

Er helt fantastisk at dere skal ha baby! Hektisk ja, men tenk nå er det deres tur! :-))

Har mistet mobilnummeret ditt, kanskje du sender det på privat meld? Hadde vært kos å fått førstehånds info fra deg :-))

-og ja, jeg skal holde deg oppdatert!!

Nyt graviditeten videre!!

Stor klem :-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...