Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en praksisplass i et firma .etter praksis perioden vil arbeidsgiveren vil gi en jobb . men ønsker å søke lønnstilskudd . Hvis nav betaler tilsudd må arbeidsgiveren ansette meg fast ? eller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, lønnstilskudd krever fast kontrakt, du blir fast ansatt i bedriften, på like vilkår som alle andre i den bedriften, men bedriften får et tilskudd fra nav for å ha råd til å ansette deg. Blir litt som en drahjelp for bedriften i en oppstartsfase.

Skrevet

Mulig det har vært regelendring fra jeg fikk lønnstilskudd for noen år tilbake, men jeg tviler på at det er et krav fra NAV at bedriften må gi deg fast stilling. Tviler på at de kan kreve at bedriften har deg der etter at avtalen om lønnstilskudd er over.

Men de må gi deg en skikkelig arbeidskontrakt for den perioden du skal være der, selvfølgelig, og du må jo bare prøve alt du kan for å få det til en fast jobb. Men, jeg fikk et engasjement for den tiden jeg jobbet med lønnstilskudd og NAV godtok det. Etter at lønnstilskuddet var over (6 mnd), hadde de ikke råd til å ha meg der lenger...

Skrevet

Kjenner ikke reglene nå, snakk med NAV.

For 2 år siden hadde jeg en inne på jobben min med lønnstilskudd. Dette gikk over en avtalt periode. Hun fikk tilbud om fast jobb hos oss etter lønnstilskuddet fra NAV var over, men hun takket nei.

Skrevet

takk for svarene. jeg skal til nav idag.

Skrevet

Det erikke krav om at stillingen skal være fast. Du skal ansettes på ordinært grunnlag - dvs en kontrakt. Men det kan godt være midlertidig stilling eller vikariat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...