vbu Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Vet noen hvordan opplegget med jordmor funker. Fikk et brev fra Ullevål som sa jeg skulle på ultralyd med jordmor der. Men nå sier legen min at jeg skal ta kontakt med helsestasjon og finne meg en jordmor. Jeg trodde at den på Ullevål var den jordmoren jeg skulle gå til. Finner merkelig lite informasjon om dette på nett og legen visste veldig lite. Er den Ullevål jordmoren bare for UL eller?
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Hvis det er brev om rutine UL som skal gjøres hos jordmor på Ullevål, så er det bare den gangen du vil se henne. Men hvis det er sånn at det er et risikosvangerskap og du skal følges på med kontroller på sykehuset, er det mulig du skal til henne flere ganger, men da ville du fått beskjed om det nå. Har du et normalt svangerskap med vanlige kontroller, kan du kontakte jordmor på helsestasjonen der du bor og ta noen av svangerskapskontrollene hos henne. Det er valgfritt om du vil bruke lege eller jordmor, eller begge deler til kontrollene dine. Jeg gikk annenhver gang, men mest hos jordmor på slutten. Kan være veldig vanskelig å få time hos jordmor hvis du bor på et sted med dårlig jordmordekning. Ring derfor tidlig og bestill time. Denne gangen skal jeg gå til privat jordmor som holder til på legekontoret hos min gyn. Veldig ålreit! Håper det var litt mere oppklarende for deg!
vbu Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2010 Tusen takk for svar! Dette forklarer hele greien ! Tror jeg prøver meg på jordmor. Legen min virker litt uerfaren når det gjelder graviditet som er litt rart siden han er ikke akkurat ung...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå