Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Del Skrevet 28. januar 2010 Har to barn fra før og etter begge fødslene fikk jeg en veldig mild fødselsdepresjon. For fem år siden, derimot fikk jeg en skikkelig depresjon (ikke etter fødsel), som har gjort at jeg er redd for å få flere barn.... Er redd for å få en skikkelig fødselsdepresjon denne gangen. Er det noen her inne som har hatt en depresjon/fødselsdepresjon, men som har fått flere barn senere? Hvordan har det gått? Syntes tiden jeg var deprimert var helt forferdelig og tenker at om jeg skulle hatt en liten en å ta meg av i en slik periode vet jeg ikke hva som hadde skjedd.... Skummelt! Er frisk nå, og har veldig lyst på en til men er litt "redd"... Forrige måned var jeg 100% klar til å bli gravid, men da mensen var en dag sent fikk jeg nesten panikk og tenkte "Å herregud, kanskje jeg ikke fikser dette likevell!!!" (var ikke gravid) Det er jo ganske sprøtt siden jeg har to barn på 15 og 9 og da jeg fikk de var jeg så ung og tenkte ikke tanken på at det var "skummelt". Nå er jeg jo voksen, har utdannelse, god jobb og god økonomi, så forholdene ligger jo mye bedre til rette i dag.... Andre som har lignende tanker/følelser? Jeg føler meg så rar:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141354984-merkelig/
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #2 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei, det du føler er helt normalt med tanke på hva du har vært igjennom. Jeg har ikke vært deprimert selv, men jobber i helsevesnet og har møtt en del kvinner i din situasjon. Om jeg får komme med et råd vil det være å ta kontakt med noen du kan snakke med, jordmor, psykolog e.l. Noen har selvfølgelig utbytte av å snakke med en god venninne også. Det handler om å forsøke å rydde opp i alle tankene og følelsene og samtidig forebygge ev evt, ny depresjon. Det høres ut som du er svært bevisst på egne reaksjoner og det er bra! Mannen din er kanskje også en støttespiller? Husk at depresjon rammer mange og er ofte en forbigående tilstand, og dersom den kommer tilbake har du flere ressurser til å takle det nå som du har vært igjennom det. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141354984-merkelig/#findComment-141359897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå