Gå til innhold

Noen som har erfaring med å reise med fly flaskebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Spania når tulla er 6mnd. Hun får mme og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det sånn praksisk på flyplassen osv.

Jeg pleier å ha med en termos med kokt varmt vann og en flaske med kokt avkjølt vann som jeg blander sammen i flaske og tilsetter pulver.

Men jeg får vel ikke med meg termos og flaske med vann gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen.

Hvordan har dere gjort dette??

Reiser om en måned :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du få både flaskevann og varmt vann på flyet, er aldri noe problem.

Ev. kan du ta med disse ferdige boksene med Nan. De kan jo drikkes romtempererte også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde med flaske med kaldt og varmt (termos) når vi fløy til Spania. Ikke noe problem. Hadde guttungen på magen i sele og vann i store mengder i stelleveska (glemte å ta det opp). Han kikka på ungen og sa til han andre vakta at det nok var i orden. Tok det ikke engang opp for å se hva det var...

Skrevet

Jo, det er nettopp det du gjør =) Du får med all mat og drikke som babyen skal ha gjennom sikkerhetskontrollen.

Reiste fra Tr.heim til Gardermoen, Gardermoen til Kypros, og hjem igjen samme ruta. Og vi hadde med termosen og vannflaska hele veien.

Vi måtte vel smake på vannet da vi ble stoppa i den kontrollen inn til flyplassen alle plassene. Litt vondt å smake på kokvarmt vann da, menmen....

Skrevet

Du får det med deg på flyet, spedbarnsmat er lov å ha med inn.

Skrevet

Vi var på tur i jula.

Vi hadde med ferdig-mme og fikk varma opp den både på flyet og på flyplassene. Piraten fikk drikke ved start og landing og vi merka ikke noe ørevondt i allefall (hun va 3,5 mnd).

Vi tenkte også på å ta med pulver (den kommer nok til å ta med ferdig-mme neste gang også). Da hadde vi nok gjort følgende:

Siden din tulle er over 6 mnd og det kommer også vår til å være ved neste tur, hadde vi nok kjøpt vann på flaske når vi kom gjennom sikkerhetskontrollen og fått varma opp vannet på samme måte som vi fikk med ferdig-mme på forrige tur og helt oppi vannet da. Om noen næringstoffer hadde forsvunnet pga for høy varme hadde vi nok ikke brydd oss mye om på en slik tur. (lurt å be om å få varma vannet i god tid før man trenger melken, siden det ta litt tid å kjøle ned).

Når det er sagt er det godt mulig du får ha med termos med varmt vann. (du kan jo ringe flyplassen/e og høre). Det står jo på sidene til avinor mener jeg det er, at man får ta med ting man trenger for å lage mat til baby på flytur, selv om det skulle overstige 100 ml.

God tur!

Skrevet

Det er ikke noe problem:) Hadde med termos med vann, mme pulver, grøtpulver og fruktmos gjennom sikkerhetskontrollen. Måtte ikke smake på noe av det.

Skrevet

Jeg hadde garantert tatt med ferdige bokse med Nan. De er på 100ml så du får de gjennom kontrollen, og de er mye mer lettvindt på farta enn pulver og blanding.

Hvis ikke hun liker disse går det kanskje an å prøve med bokser med ferdig velling i steden. Vet noen babyer som er vandt med vanlig Nan ikke vil ha den ferdigblandede, så da kanskje det virker med noe ho ikke er kjent med på annet vis.

Skrevet

Carta, sorry, jeg MÅ bare =P

De er på 200 ml =) Men du får de med gjennom uansett da! Og det får du med mme pulver også=)

Skrevet

Tuuusen takk for svar alle sammen :)

En mindre bekymring for en litt stresset mamma som skal ut på tur for første gang med både baby og hund.

Da tror jeg jeg bare tar med meg ferdig Nan og får det varmet opp når vi kommer gjennom sikkerhetskontrollen.

Det er vel gjerne lurt og sjekke om tulla liker det først? Er vel noen som smaker forskjell på ferdigblandet og pulver?

Hvis ikke hun liker det, så sier jo dere at det ikke er noe problem med termos og flasker med vann. Kjempegreier. Må jo ha med termosen uansett. Og da er jeg ikke avhengig av andre som kan hjelpe.

Og som dere sier, så er hun jo over 6mnd, så jeg kan vel eventuelt ta med tom termos og få kokt vann fra en av kaféene når jeg kommer gjennom kontrollen og kjøpe en flaske med vann til å blande i sånn at temperaturen blir ok.

Takk igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...