Gå til innhold

Trenger litt tips til tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på et år haaater å pusse tennene. Det er virkelig en kamp.

Bare lurer på hvor mye dere pusser på tennene. Er dere veldig grundig, eller holder det med et minutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jenta mi var ett år hatet hun også det, men jeg ga meg aldri. Holdt henne fast til jeg var ferdig, men holdt vel ikke på lenger enn et minutt tror jeg... Like viktig som tannpussen er (iflg en tannlege jeg kjenner) at de ikke småspiser og drikker mellom måltidene, det gjelder alt utenom vann...

Skrevet

Vi er ikke grundig, for å si det sånn. Kniper igjen munnen når tannbørsten kommer, så da må jeg rotere børsten inni munnen på vår ettåring.. Vi pusser sjelden mer enn ett minutt. Prøvd å la henne holde en annen børste selv mens du pusser?

Skrevet

Vi har prøvd det meste av avledningsmanøvrer, men det er heeelt ute og kjøre. Vi pusser hver morgen og kveld, men det er ikke noe moro.

Hun er helt krakilsk, men med en gang børsten er borte, gliser hun fornøyd, så det er ikke smertefullt i alle fall :)

Skrevet

Hadde samme problemet, helt til vi kjøpte elektrisktannbørste med musikk. Da ble tannpussen en drøm, nå pusses det både morgen og kveld, uten problemer:=)

Skrevet

Jøss, kan man bruke eletrisk til så små? Hvor fikk du den?

Skrevet

Ja, går helt fint å bruke på så små:=) Kjøpte den på elkjøp,var litt dyr, men vel verdt pengene:=)

Skrevet

Vi ønsket oss elektrisk tannbørste til jul, tror den koster ca 400 kr på elkjøp, en disny junior sak.

Tannpussen går kanskje kke som en drøm ennå, men den er i hvertfall ikke et mareritt lenger, (ungen er 20 mnd nå og vi har pusset siden 6 mnd alder). Med den elektriske pusser vi et minutt.

Bruker dere fluortablett i tillegg når tannpussen ikke blir så grundig som man ønsker? Som belønning etter pussen kanskje?

Skrevet

Jeg er så usikker på dette med fluor. Jenta vår har emaljeproblemer, og den ene tannlegen sa at vi IKKE måtte bruke mer fluor enn litt på tannbørsten fordi det kunne skape emaljeproblemer på neste tannsett også. Den andre tannlegen sa at vi skulle bruke fluortablett i tillegg til tannpuss. Vet ikke helt hvem av dem jeg skal høre på jeg :)

Skrevet

Har forstått det slik at det holder med den fluoren som er i tannpastaen, altså at man ikke trenger gi fluortablett i tillegg, men er sikkert forskjellinge meninger om den saken.

Skrevet

Da skal jeg sjekke ut disse elektriske tannbørstene :D Ser den fra Braun som spiller melodier, er det den dere mener? Den står merket fra 3 år, men det har kanskje ikke noe å si det da?

Skrevet

Helsesøsteren sa vi skulle begynne med fluor tabeletter når Adrian har fått alle tennene og kan tygge.

Og for all del,ikke lær jenta di å suge av vannet på tannkosten,det har jeg gjort,så nå er det ett hekkan for å pusse tenner,han vil kun suge av vannet ;)

Skrevet

Ja, jeg bruker den fra braun med melodi og disneymotiv. Jenta mi er 3 år, og vi har brukt den siden hun fikk tenner, det har gått kjempebra. Rådførte meg med tannlege, som sa at det var samme hvilken tannbørste man brukte , bare man fikk pusset tennene.

Skrevet

Nå kommer bunnies med sin tannlegefars råd angående tanpuss;) Vi har en liten pille som hater - og da mener jeg HATER å pusse tenner. Nå vet ikke jeg hvor mange tenner jenta deres har, men før jekslene kommer så er det viktigste at barnet blir vant til tannkosten - og det beste er jo at det foregår så skånsomt og artig som mulig. Hos oss var det umulig å få det til å bli morsomt, så det ble med en rask omgang med tannbørsten, og da snakker vi ikke ett minutt engang. Pappa mente det var nok så lenge vi gjorde det et par ganger om dagen og var flinke med å unngå søtsaker/drikke og ga fluortabletter. Etterhvert som det nå har kommet flere tenner og de første jekslene har kommet så holder vi på litt lenger, men ett minutt holder, bare pass på at dere får pusset alle tennene:)

Skrevet

Vi gjorde det slik at jeg pusset først, så barnet. Alt er gøyere om de kan gjøre det selv:-)

Skrevet

Bunnies: Vi er et bra team. Jeg maser om tenner, og du kommer ilende til med din tannlegefars råd :) Han sier også at det er bra med en fluortablett altså? Lurer på hvorfor den første tannlegen vi var hos sa at vi måtte være forsiktig med fluor. Det blir med makt her hos oss nå. Har forsøkt å gjøre det morsomt, men det er ikke et snev av kos å oppdrive, uansett tilnærming :D

21:51

Hun elsker å pusse selv, men pussing i hennes øyne er å sutte på kosten (som du over her slet med også :) ) Så tannbørsten er en fiende når den er i min hånd, og bestevenn i hennes hånd. Jeg pusser med makt først, forsøker å lukke ørene for protestene. Så får hun leke seg med den etterpå.

Skrevet

Man kan jo alltids ty til Trond Viggo og Flode metoden:-)

Sangen:

puss puss så får du en suss

puss så får du en suss

hver eneste tann,med børste og vann

puss så får du en suss.

Så susser du barnet;-)

(fant den ikke på you tube nå,men den er sikkert på nett ett sted)

Skrevet

Brukte også el. tannbørste med musikk på sønnen min da han var på den alder. Fikk en til jul. Kjempe stas. Etter det har det aldri vært noe problemer å pusse tennene hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...