♥♥ M ♥♥ Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Er invitert på tacomiddag i morgen. Noen som vet om man får kjøpt lefser med lite karbo, ellers som har en enkel oppskrift uten alt mulig dill dall? hehe
melkekua™ Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 www.dialife.dk - men det holder jo ikke til imorgen. Anbefaler deg å bestille noen pakker og fryse de ned, så kan du bare ta opp når det passer. Fant denne oppskriften, om den er god vet jeg ikke: Lavkarbo Tortillalefser 1,25 dl malte madler 1,25 dl glutenmel 2,5 dl myseprotein eller soyaprotein 3 ss smør eller kaldpresset olje 1 ts salt 2,5 dl varmt vann Bland sammen mandlene, glutenemelet og proteinpulveret sammen med saltet. Smelt smøret/oljen, og kna det godt inn i blandingen slik at deigen blir ”smulete”. Kna deigen mens du tilsett vannet litt etter hvert inntil deigen slipper kantene og lar seg forme som en ball som ikke klistrer seg fast. Vannet skal være så varmt at man såvidt klarer å ha en finger i det et par sekunder. Dette er med på å aktivere glutenmelets bindende evner. La deigen stå og hvile seg i ca 20 minutter under et klede. Del så deigen inn i 15-16 like store leiver, og kna hver leiv til runde kuler. Strø litt proteinpulver på bordplaten til utbaking, eller bruk et teflonunderlag. Ta en av de runde leivene, og trykk den flat med hendene, før du kjevler den ut til en tortillalefse på ca 15 cm i diameter. Varm opp en teflonpanne på middels varme, og stek tortillalefsene de får en lett, flekkete brunfarge på undersiden. Snu tortillen, og gjenta på den andre siden. Legg de stekte tortillene i et fuktig klede mens du steker de andre lefsene. Kan godt fryses til senere bruk. Tines opp i et klede. De kan og varmes opp i ovnen eller pannen til de er varme og myke. Er de tørre, kan de varmes i et fuktig klede på svak varme i stekeovnen. (Selv bruker jeg de kalde) Disse kan også lages større, slik at en kan lage såkalte tortillawraps, da lager du 8 wraps av denne oppskriften. Det er ca 1-2 gram karbo pr tortillalefse, men har ikke finregnet på dette ennå.
♥♥ M ♥♥ Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2010 Bra nettside.. Jeg har ikke glutenmel eller soyaprotein, og aner ikke hvor man kjøper dette!!
melkekua™ Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Helsekosten har sikkert det, soyaprotein vet jeg at noen utvalgte Meny selger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå