Gå til innhold

H#¤&"/()===? NAV!!!!!

Endelig 4 i familien :=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud jeg er så drittlei av NAV!! Leverte inn søknaden om foreldrepenger 08.Desember, og fikk brev tilbake om at det var max 3 mnds behandlingstid. Greit nok det, men ved en ren tilfeldighet snakket jeg med dem i dag og da kunne de fortelle at de manglet inntekts- og skatteopplysninger på meg. Hallo!!! det er 12 dager til jeg skal ut i permisjon, og de betaler allerede ut sykepenger på meg med de nøyaktig samme opplysningene som de trenger til foreldrepengesøknaden.....GRRRRRRRRRRR!!!! Enden på visa er vel at jeg ikke får utbetalt stort i februar da, og det er jo en av de store regnings- og utgiftsmnd...Dette blir gøy gitt!

Jeg spurte hvorfor de ikke hadde tatt kontakt når de mangla en så vesentlig ting, og fikk til svar at det ikke var noe system som fanga opp sånne ting. Da klarte jeg ikke å dy meg og svarte at de har jo ikke system på noen ting der nede.....! Arbeidsgiver har sendt inn opplysningene for lenge siden, men nå må de gjøre det på nytt, som vanlig...

Dagens sukk fra meg....takk for at du leste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff skjønner du er frustrert da gitt... jeg skal fader meg sende in opplysninger nå jeg som jeg er halveis, men er vel ikke god nok tid i forveien det heller:+

Skrevet

Sånn skjedde meg i forrige sv.sk også. Var først sm pga kvalme, så over på svangerskapspenger, så sm igjen pga bekkenet og så ut i permisjon. Og nav måtte POKKER meg ha nye lønns-og skatteopplysninger for HVER endring, altså 4 ganger på noen mnd!

Så jeg forstår godt din frustrasjon. Denne gangen skal jeg sende inn papirer tidlig. Har allerede tenkt tanken og er 15 uker på vei....hehe...Men kan vel ikke gjøre det for tidlig heller, for da forsvinner vel papirene i "evighetshaugen" der nede.

Skrevet

AKKURAT det samme skjedde her :(

Ringte inn en måned etter jeg sendte inn søknaden for å spørre om status, og da fikk jeg beskjed om at de manglet inntekts- og skatteopplysninger.. Jeg også gikk på sykepenger, så de hadde jo sendt inn dette for en måned siden. Skal man liksom bare gjette seg til at de trenger ny for hver gang når de ikke sier noe? Det er jo de samme opplysningene.. Skjønner SÅ godt din frustrasjon..

Gikk ut i permisjon for to dager siden nå, og søknaden er fortsatt ikke ferdig behandlet..

Hurra for NAV!

Skrevet

Hos oss er det jobben som sender inn inntekst- og skatteopplysningskjema. Men nå får jeg forelderepenger fra jobben og, så får de refundert de fra NAV.

Sjekk med jobben din om de betaler ut foreldrepengene eller om NAV gjør det. Hvis jobben gjør det, får du penger uansett i februar. Jeg sendte inn permisjonskjemaet til NAV forrige uke, men får penger via jobben i februar.

Skrevet

Det er Nav som utbetaler alt av syke-og foreldrepenger i mitt tilfelle desverre.... :( jeg veit at arb.giver må sende inn inntekts-og skatteopplysninger 2 ganger pga av det er et litt annet skjema ved foreldrepenger. Kun noen ekstra spørsmål, så det er jo fantastisk at de ikke kan bruke et felles skjema. Det hadde jo vært for lettvindt.... GUUUUD!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...