maiblomsten Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Hei, Mitt vikariat går ut om 2 måneder, og jeg har ingenting annen jobb i sikte (har søkt og søker, men jobber i et felt hvor jobbene ikke vokser på trær). Dersom jeg blir arbeidsledig, eller får en annen jobb: "mister" jeg da ferien min som jeg har oppspart meg alle de årene jeg har jobbet? Burde jeg ta ut ferien min de fem siste ukene før kontrakten går ut? jeg er statlig ansatt. Takker for all hjelp!
Gjest ->>- Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Du har rett på ferie, uansett. Men du har bare tjent opp feriepenger hos nåværende arbeidsgiver. Du kan enten ta ut ferien før du slutter, eller - dersom det ikke lar seg gjøre - få den utbetalt i lønn. Hos en eventuell neste arbeidsgiver vil du ha rett på det du har igjen av ferieuker, men de vil være ulønnet i år.
maiblomsten Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2010 OK - Så jeg mister ikke feriedager eller penger. Det var da i det minste en god nyhet! Takk for hjelpen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå