Gå til innhold

ul i dag .. hva skal jeg si

Anbefalte innlegg

var på ul i dag ..babyen hadd edet kjempe fint11+2 :P men han trudde det var en hevelse i nakken..( nakkefold) så får time til rikshospitale til uka... er så utrolig bekymra!!veit ikk ehelt hvor jeg skal gjøre av meg akuratt nå...han mente det kunne være falsk alarm men hva er sannsynligheten for det??? noen som har noe peiling.... har ett friskt barn fra før så hadde ingen anelse om att dette kansje er tilfelle... evt hva skaljeg gjøre..tips????????????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141353346-ul-i-dag-hva-skal-jeg-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er vondt å være bekymret!

Så dumt at du ikke fikk mer informasjon fra legen. Du kan jo ikke sitte sånn helt til neste uke. Kan du ikke skrive opp spørsmål du har i kveld og så ringe han tilbake i morgen? Noen ganger glemmer legene litt at vi allerede har blitt mødre for de små forstrene...

Det går sikkert bra! Du er jo så ung (født i 85 ikke sant?) at risikoen er veldig liten. Mye mindre enn for de eldre mødrene. Men det er klart at statistikk er bare statisikk og gjelder det deg så spiller det ingen rolle.

Uansett, jeg er ingen nakkefolds-spesialist, men det var en kvinne som skrev om dette for en dag eller to siden. Hun var veldig bekymret og hvis ikke jeg husker feil var hun mot slutten av 30-årene og hadde fått målt en hevelse på 3,6 (husker jeg riktig? hørtes det ut som et fornuftig tall når legen målte hos deg?). Hun var nok like fortvilet som deg. Men, det jeg skulle frem til var at risikoen var på 4%... etter at hun hadde målt. 1% var risikoen før målingen, for hennes alder, og nå gikk det til 4%. Hun var selvfølgelig bekymret. Men det var 96% sjanse for at det skal gå bra! 96! Nå vet jo ikke jeg hva legen målte og om det er tilsvarende som hos henne. Men ikke ta alle sorgene på forskudd.

Ring legen i morgen og ikke la deg avfeie med at han ikke vet eller ikke har tid. Event ring Riksen om du ikke får noen svar av han som gjør at du kan slå deg litt til ro. Skjønner at du ikke har det noe kjekt akkurat nå - å være bekymret for de små er det værste som finnes. Det beste du kan gjøre for deg selv og babyen er nok allikevel å prøve å holde deg litt positiv til du har fått konstantert noe annet. Dette går nok bra!

Stor klem med masse støtte fra meg

Hei på deg.

Jeg slaø også på Riksen på fredag for å sjekke nakkefold og anndre markører for kromosomfeil.

For min del så får vi det pga min alder, blir 38!!!!!! og to uker.

Jeg har slått meg til ro med at jeg har tre friske barn fra tidligere, og at oddsen for at det skal være noe galt faktisk er veldig liten for oss begge to.

Gruergleder meg til jeg skal dit, men syns også det er godt med slik oppfølging for da får man svar.

Vi har bestemt oss for å gå videre med FVP uansett resultatene på duo-test.

Er sykepleier og har jobbet 7 år med tung psykiatri og psykisk utviklingshemmede, og vet så innmari godt hva mennesker med div kromosomfeil må slite med hele livet! Og da mener jeg ikke at de kan ha etspesielt utseende... men hjertefeil osv.

Lykke til på Riksen, og tenk på at det er 98% sjangs for at din baby er frisk!

jeg fikk ikke målene å det bekymrer meg litt.. syntes jeg har rett på og vite det!!! har vært i kontakt med mage sykehus nå i dag å de sier det er alt fortidlig å måle nakkefolden i 11+2 skal helst gjøre det i 12+3.. men skal ringe han å høre nå..får jo ikke sove eller noe..går bare og bekymrer meg ..men krysser fingrene :) ja jeg er født i 85 :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...