Vesle mor Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Leser stadig her inne at man taper på å være sykemeldt og hvis man er sykemedlt spiser man opp svangerskaps pengene? Svangerskapspenger er det det samme som permisjonspengene? Jeg får jo ikke mindre penger nå som jeg er sykemeldt enn når jeg jobber.. og hadde jeg kunne jobbet hadde jeg jammen gjort det. Ikke moro å ha huset fult av folk+barn+ vikar og ligge rett ut.. men har jo ikke noen valg. Har fått beskjed om at jeg ikke har noe i jobb å gjøre.
Mustimus Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Svangerskapspenger: gravide kvinner som må slutte i arbeid av hensyn til fosterets helse, har rett på svangerskapspenger når det ikke er mulig å omplassere henne til annet arbeid i bedriften. Disse ytes fra det tidspunktet du må slutte og fram til 3 uker før fødselen, men påvirker IKKE sykepengerettighetene eller permisjonspengene Eksempel på slike yrker kan være bilverksted, maler, svært stressende jobber e.l. Personlig fikk jeg delvis svangerskapspenger i slutten av forrige runde pga stressende jobb som ga med MYE kynnere...
Hvitkløver2020 Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Har altså ingen ting å si når du er sykemeldt=) Hva jobber du med? Hvilke plager sliter du med? Jeg var mye syk.meld. forrige svangerskap pga, blødninger... jeg jobber som frisør=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå