Gå til innhold

Alt tar så lang tid..

Anbefalte innlegg

Har en tung dag i dag, tok en negativ graviditets test:(

I august 09 hadde vi prøvd å bli gravid i 2 år og bestemte oss for å gå til lege. Der blei vi møtt med at det var heilt vanlig at det tok så lang til og sia eg er så ung er (23 år) var det ikke noe å stresse med. Etter 2 år var det som et slag i tryne. Måtte krangle oss til å få komme til gyn.

Vi fikk time i desember der eg fikk innvendig ul og alt såg fint ut. tok ei hormonprøve og fikk beskjed om at vi ville få innkalling til sæd prøve men det ville ta ei stund. Det har gått 2 månder no og vi har enda ikke hørt noe. Syns ikke vi blit tatt på alvor og alt tar så lang til, det gjør alt så mye tyngre.

Har stabil syklus på 28 dager og denne gangen har eg gått 3 dager over og tenkte at kanskje det var vår tur no. bestemte meg for å teste i dag og fikk ikke sove inatt for eg var så spent, men den var negativ. Så no får eg bare håpe at mensen kommer snart og at det blir fortgang

på gyn.

Mitt største ønske er å ha stor mage til jul...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141353179-alt-tar-s%C3%A5-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt!

Er også 23 år, og vi har prøvd siden ca juli 08 etter SA i januar 08 ( ble gravid okt 07).

Jeg sa til legen min at jeg ville til utredning, og jeg ble sendt rett til gyn. Hun er privatspesialist innen fødselhjelp og gynokologi. Uansett om det er privat eller ikke, så tar utredning litt tid... Men vi kom inn i september, og status nå i januar er at mannen har tatt sædprøve = alt var fint. Jeg har tatt blodprøver, og det viste litt lav progestoron stigning og litt mye testosteron. På bagkrunn av dette, og at jeg har hatt livmorsinfeksjon etter SA, skal jeg nå til laraskopi.

Når dere har prøvd så lenge som dere har, så har du KRAV på utredning. ikke hør på legene- kontakt gjerne en privat gynokoliog direkte. Der møter du ofte mye mer forståelse.

Angående pris så er det ikke mye dyrere. Jeg betalte 410 kr for første utredningstime, og sist betalte jeg 250 eller noe, for resultat og veien videre.

Vet ikke hvor du bor, men skulle du tilfeldigvis bo i Telemark, så er Jolanta Majak sin praksis i Skien absolutt å anbefale.

Veldig dyktig dame- som har hjulpet mange mange!

Lykke masse til- og klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...