<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 jeg er nå i slutten av uke 28. øverste delen av magen (rett under puppa) kjennes ut som ett stort blåmerke. ømt og sårt å ta på liksom.. har ingen merker altså, men er den beste måten å forklare følelsen på noen som vet hva dette kan være? om det er vanlig el. l? Takk for svar:)
Corneliuss Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Det er ikke bare det at du har fått "magen i klem" da?? Siden du er i 28 så begynner jo livmoren å presse alt som vanligvis har plass lengre ned veldig opp. Hvis du er kort i overkroppen så merker du det sikkert raskere og mer enn en som er lang i overkroppen (er du lav og har en liten overkropp i tillegg så blir det sikkert mye trykk?). Jeg er ikke spesielt høy men har litt lang overkropp og merket ikke så mye til det før magen var på sitt høyeste. Men da synes jeg det var litt "vanskelig å puste" til tider (vet ikke helt hvordan jeg ellers skal beskrive det) og var øm under puppene. Noen av venninen mine klaget over det samme. Kan det være det du har? Ellers ville jeg ha spurt jordmor neste gang - eller ringt om det blir ille. Håper det går over snart! =O)
mamma00 Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Hei! Er litt usikker på sammenlikningen med et blåmerke, men med smerter i øverste del av magen synes jeg du skal ta kontakt med fødeavdelingen, med mindre du nettopp har vært på kontroll og sjekket urin og blodtrykk og vet at de er normale, da. Jeg hadde det i forrige svangerskap sammen med hodepine, og det viste seg å være tegn på svangerskapsforgiftning. Leveren sitter der oppe og kan smerte hvis det er i ferd med å bli litt kritisk. Mener ikke å skremme deg nå, for det kan sikkert være mange andre ting også, men for sikkerhets skyld ville jeg som sagt fått det sjekket. Til orientering hadde jeg for øvrig ikke smertene hele tiden, de kom innimellom. Ellers hadde jeg ikke andre symptomer enn en noe "trykkende" følelse som også kom og gikk. Men det endte med fremprovosert fødsel mindre enn to uker etterpå. Huff, nå blir jeg negativ her - håper det er noe helt annet og mye mindre dramatisk med deg! Men datteren min, som faktisk ble født bare noen dager etter der du er nå, er sunn og frisk til tross for den dramatiske starten. Lykke til!
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2010 takk for svar begge to:) jeg har ikke klemt, eller slått med no som jeg veit om! utenom att lillegutt sparker fra innsiden da;P jeg har vært og tatt masse blodprøver, levert urinprøve og tatt blodtrykk denne uken pga sterke svimmel-anfall, så da hadde de vel sett det der hvis det var svangerskapsforgiftning? nå skal det sies att jeg akkurat er ferdig med en antibiotikakur pga urinveisinfeksjon, så kansje det har noe med det å gjøre..hmmm blåmerke er liksom mest riktig beskrivelse syns jeg, for det er vondt/ømt når jeg tar på området, og ikke smerter ellers liksom! skal jo til legen igjen neste uke. så kan høre med han da:) men han sier stort sett bare att det ikke er no å gjøre med, uansett hva jeg spørr om! håper det ikke er no farlig, bare en av disse "vondtene" som kommer og går! takk igjen uansett, og godt å høre det gikk bra med jenta de mamma00
NormaJean Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 vondt oppunder ribbeina, spesiellt på kun 1 side er ganske vanlig. Og kan vel ikke trøste deg med at det blir noe bedre, hehe;) sist så kunne jeg ikke sitte vanlig i en stol på slutten, presset ble for ubehagelig. Nå er det vondt allerede i uke 25, ai ai Kjennes som om jeg har fått ett skikkelig saftig blåmerke. Å ta på det er vondt også Det er riktig det som ble skrevet at man alltid skal undersøke magesmerter, men såfremt blodprøver osv er nomale så er dette kun en kjedelig bivirkining av graviditet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå