Gå til innhold

Simon er født :)

Anbefalte innlegg

Fikk reier på søndag, kom inn på obs posten, men rienen stoppet, ble værende her siden jeg skulle bli igangsatt mendagen uansett. mandag fikk jeg pille 3 ganger, små rier hele tiden men ikke mer enn det. Tirsdag fikk jeg dobbel dose, riene økte. Så tirsdag ettermiddag i 5 tiden etter ny dose ble de kraftige. Økte på og utover skjønte jeg det var igang. NY dose piller i ca kl 23 for å "slå det litt i mål" for jeg var enda ikke åpnet noe.. Da startet riene for fullt. Hadde min mor og mann med meg hele tiden, gikk natten gjennom med reier ca 2-4 min mellomrom, ca kl 7 ble jeg målt og 3 cm åpning. Hurra, jeg kunne da bli overflyttet til føden og få min etterlengtet epidural. Kom inn der og lagt på benken. Og da var pressrienne i gang, hadde da 8 cm åpning. siden seteleie ville de likevel gi meg epiduralen. inn med den- press for fullt nå. noen omganger med pressrier og lille Simon var ute :)

Han var stor for "alderen" 2380 gr og 46 cm. (34 uker).

Nå er han på nyfødt avd. men satser på få han til meg i morgen, han er sterk og trenger ikke puste hjelp eller noe :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141352995-simon-er-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gratulerer så masse.

Jeg fikk min sønn på lørdag for en uke siden, altså noen dager etter deg. Han var 35 + 3 og veide 2 658, så litt større enn din sønn. Vannet mitt gikk også, men ikke så tidlig som ditt. Jeg var akkurat 35 uker på vei så da satte de i gang fødselen. Etter 6 piller kom riene i gang. Gikk fra 2 cm til ferdig fødsel på 2 timer. Rakk hverken smertestillende eller å tenke over hva som foregikk. Det gikk raskt. Etter fødsel satt morkaken fast så da bar det opp for full narkose.

Nå ligger sønnen min på nyfødt. Han hadde lavt blodsukker og gulsot. Så har ikke hatt han hos meg noen netter. Savner han mye, men han er jo frisk så jeg er heldig. Nå får jeg være med på stell på dagtid og har startet øvingen på å amme. Litt startproblemer da han er så liten. Men vi skal få det til.

Gleder meg til å få han hjem og starte den nye familien vår sånn på ordentlig.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...