Gå til innhold

alene men vil ha en til med samme far

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil ha deres meninger om mine planer her, for vet dere er ærlige :)

jeg vil ha en unge til nå, siden min første nå er 2 år. og da er planen å ha en til med faren hennes, selv om det har vært slutt ett år, og aldri blir oss igjen.

men jeg har heller ingen planer om noen ny mann på leeenge, og trives godt alene.

syns jo da det er bedre å ha to barn med samme far enn å kanskje brått sitte der med to barn med forskjellig far?

har snakket med faren og han er enig i dette, og vil ha en til.

hva syns dere? er dette ego?

klarer meg jo helt fint alene, og faren er mye her på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Så lenge han er med på det, samarbeidet er godt og dere har økonomi til det.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Samarbeidet mellom dere funker tydeligvis bra, så da er det bare å sette igang?

Skrevet

Mye bedre enn en anonym pappa og saa lenge han er med paa det maa det jo vaere helt i orden :)

Skrevet

så bra med litt støtte :) takk for tilbakemeldinger :) da blir det vel kanskje baby til jul da :) hihi

Skrevet

Er det en mulighet for at faren vil ha en til fordi han ønsker at dere skal finne tilbake til hverandre? Jeg ville iallefall værrt helt sikker på at dere har de samme premissene for å gjøre dette. Dere må også være forberedt på reaksjoner fra omgivelsene, det virker jo unektelig noe rart.

Skrevet

ja han er fullstendig klar over hvordan det ligger an, og jeg kommer jo til å forklare alle at det er sånn vi vil ha det... jeg trives best alene nå, og vil jo ikke være gammal før det er noen sjans for nytt barn

Skrevet

Må jo være den perfekte løsning så lenge alle er enige om premissene:)

Skrevet

Alternativet er jo en tur til Danmark for å få en anonym pappa, og da synes jeg opplegget deres høres helt topp ut jeg. Skjønner godt at du vil ha flere barn og gi den dere har søsken, nå får barna samme pappa og det må jo være greit for alle parter :)

Skrevet

Jeg syns det høres ut som en veldig god idé, jeg! :)

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke uttale meg, siden jeg har begge barna med samme mann som jeg er gift med.

Alt jeg vil legge til er jo at det er en stor sjanse (siden du ikke er så veldig gammel) for at du treffer en mann om noen år. Kanskje mannen i ditt liv. Han har ingen barn, men ønsker seg barn. Er du da villig til å oppfylle et barneønske for han da?

Har nemmlig en venninne som var ferdig med både mann og barn da hun var 22 år. Etter en stund traff hun han hun nå har vært sammen med i 18 år. Han hadde ikke barn, så vips hadde hun 4:-)

Skrevet

jaja. ser den.. om jeg finner mannen i mitt liv senere, så er det ikke umulig å da få en til senere.. men akkurat nå er det liksom ikke tid for mann om du skjønner. trives veldig godt med bare meg og snuppa :)

Skrevet

Så lenge han er enig, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Må si meg enig med resten her.

Virker som en utrolig flott løsning - når det allerede nå virker som om dere er enige i planene.

Veldig fint for datteren dere allerede har, at dere er så gode venner :)

Det er flott!

Ønsker dere lykke til! :)

Skrevet

Tror faktisk ikke jeg bevisst ville satt til verden et barn som har foreldre som ikke er sammen og ikke bor sammen, kun fordi jeg ville ha flere barn. Min egoisme går ikke så langt...

Skrevet

Kjempebra ordning hvis dere er enige og samarbeider bra!!!:)

Ville nok skrevet ned noen "kjøreregler" da, for å være på den sikre siden når hormonene slår seg løs :D

Skrevet

Kjempe lur ide om dere samarbeider så godt som dere gjør =)

Skrevet

Hva er problemet da Purka?

Barnet vil jo ha både mamma, pappa, søsken og storfamilie.

Ser ikke noe problemer med dette jeg. Barnet vil ha mange å være glad i og mange vil være glade i det.

HI ... synes det høres ut som en fin plan så lenge dere er enige om premissene rundt. Flott å høre om foreldre som klarer å jobbe sammen til barnas (og sikkert eget) beste selv om dere ikke bor sammen!

Skrevet

Helt enig med Purka i Parken. Synes det er toppen av egoisme.

Skrevet

I hvilke tilfeller er det ikke pur egoisme som ligger til grunn for å få barn? Det er og blir jo et egoistisk ønske, uavhengig av om foreldrene er kjærester eller ei. Så du synes vel ikke om at enslige får barn heller da?

Skrevet

Det synes jeg høres ut som en fabelaktig idè forutsatt at rammebetingelsene er på plass:)

Dere som sier det er egoistisk; er ikke det å få barn uansett et egoistisk valg da?;)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en dårlig ide...sorry :-/

Skrevet

Hadde jeg vært alenemor ville jeg ha ventet til jeg fant en mann jeg ville levd livet med før jeg fikk neste barn. Synes det høres rart ut at folk planlegger barn sammen når de ikke er et par og ikke har planer om å bli det heller.

Skrevet

Jeg er selv skilsmissebarn, et forholdsvis "lykkelig" et. Allikevel skulle jeg gjerne vokst opp i et hjem med begge foreldrene mine. Du blir litt "rotløs" av å veksle mellom to hjem.

Denne situasjonen ville jeg derfor ikke bevisst valgt for et barn.

Skrevet

synes det høres positivt ut jeg..

1: første mann får et "hel"søsken, har samme mamma og pappa, dermed like oppvekstvilkår, DE er sammen om det...

2 ikke for stor aldresforskjell

dersom det ikke blir søsken nå, kan det kanskje gå mange år.. dermed vil et halv søsken bli enda mer "halvt" ikke så mye felles, og ulike "oppvekstvilkår"... dermed på en måte enebarn

kanskje................................ ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...