Gå til innhold

bruning av mel i langpanne.... noen som har gjort det??? skal da melet ristes i vann??? som når en lagerjevning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan enten frese ut smør og ha i melet når det slutter å bruse(kaserolle).

Eller tørrbrune melet i pannen.

Da skal du kun ha i melet først og når det er brunt kan du ha i vann.

Skrevet

Aldri hørt om det! Bruning av mel?? Hva skal det brukes til?? Ville ikke hatt i vann iallefall, det blir nok bare lim. Pleier jo å lage bruning av smør og mel, det er ikke det du skal altså?

Skrevet

er til brun saus... leste bare en plass at det gikk ann... så tenkte at jeg kunne prøve det.. mindre fett i sausen.. :)

Skrevet

Det er en del som ikke vil eller skal ha i seg så mye fett og da er tørrbruning av melet en fin metode når man skal lage brunsaus.

Skrevet

Du legger bare et passe tynt lag av mel i langpannen, setter på rundt 230 grader og rører i det med jevne mellomrom. Tar en stund. Når alt melet har fått jevn brun farge så avkjøler du og heller på en boks eller et glass, så er det bare å bruke noen ss hver gang du skal lage saus:)

Annonse

Skrevet

da har jeg tørrbruna mel i kjelen... det gikk veldig fint.. :)

Skrevet

Bruker man da bare vann og mel? Buljong?

Skrevet

Du bruker det du måtte ønske av vann eller buljong + krydder og eventuelt litt brunost.

Godt med purreløk i brunsausen også.

Skrevet

jeg bruktemel, vann og buljong... :) skjærer en løk i 4 og koker den sammen med sausen før jeg har oppi kjøttkakene... har og oppi en terning med matfløte og et par skiver brunost... ble veldig godt,..

Skrevet

Hmm, takk for tips :o) (*noteres i bakhodet*)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...