Gjest mphs Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Du kan enten frese ut smør og ha i melet når det slutter å bruse(kaserolle). Eller tørrbrune melet i pannen. Da skal du kun ha i melet først og når det er brunt kan du ha i vann.
Sjokoladefrik Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Aldri hørt om det! Bruning av mel?? Hva skal det brukes til?? Ville ikke hatt i vann iallefall, det blir nok bare lim. Pleier jo å lage bruning av smør og mel, det er ikke det du skal altså?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2010 er til brun saus... leste bare en plass at det gikk ann... så tenkte at jeg kunne prøve det.. mindre fett i sausen..
Gjest mphs Skrevet 28. januar 2010 #5 Skrevet 28. januar 2010 Det er en del som ikke vil eller skal ha i seg så mye fett og da er tørrbruning av melet en fin metode når man skal lage brunsaus.
GuttemammaX3 Skrevet 28. januar 2010 #6 Skrevet 28. januar 2010 Du legger bare et passe tynt lag av mel i langpannen, setter på rundt 230 grader og rører i det med jevne mellomrom. Tar en stund. Når alt melet har fått jevn brun farge så avkjøler du og heller på en boks eller et glass, så er det bare å bruke noen ss hver gang du skal lage saus:)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2010 da har jeg tørrbruna mel i kjelen... det gikk veldig fint..
Gjest mphs Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Du bruker det du måtte ønske av vann eller buljong + krydder og eventuelt litt brunost. Godt med purreløk i brunsausen også.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2010 jeg bruktemel, vann og buljong... skjærer en løk i 4 og koker den sammen med sausen før jeg har oppi kjøttkakene... har og oppi en terning med matfløte og et par skiver brunost... ble veldig godt,..
Hikken Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Hmm, takk for tips ) (*noteres i bakhodet*)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå