Ponyo Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg ville bare lage en post i et forsøk på å berolige en del av dere her inne på 1. tri. som er bekymret pga. større eller mindre blødninger. Har vært en par av dem tidligere, men jeg tenker at det kan aldri bli nok av dem! Jeg startet med blødninger rundt uke 7-8. Det begynte som tykk, mørk brun utflod, og gikk senere over til friskt blod. Dette var litt av og på i rundt en uke før det ga seg igjen. Jeg bestilte en legetime, og fikk henvisning til tidlig ultralyd. Der fikk vi se en liten spire med bankende hjerte, og jeg klarte omsider å senke skuldrene litt. Så startet det igjen. I forrige uke fikk jeg først rosa utflod, så litt mer friskt blod, som gikk over i brun utflod igjen. Selv om det gikk bra sist gang, klarte jeg ikke å slå meg til ro med at det hadde gått over igjen, så jeg bestilte meg time til privat ultralyd for å få ro i sjela. Nok en gang fikk vi se vår lille baby, litt over 12 uker på vei. Denne gangen mens h*n turnet rundt der inne og viftet med både armer og ben. Fikk beskjed om de ikke så hvor blødningen hadde kommet fra, men at med mindre jeg fikk massive blødninger kombinert med kramper skulle jeg ikke bekymre meg det grann! Det vil fram til her, er at det er håp, også for oss som sliter med blødninger tidlig i svangerskapet, og folk synes kanskje jeg er rar som har vært på to ultralyder allerede, men det har gitt meg en ro og en sikkerhetsfølelse jeg ikke hadde fått uten. Så nå vandrer jeg over til 2. trimester etter å ha delt dette med dere som kanskje er nervøse og redde, i et forsøk på å gi andre litt av den roen jeg nå har fått. P.S. i denne tråden er det ikke lov til å skrive annet enn beroligende innlegg!
Gjest Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Kjempebra innlegg. Er selv en bekymret bløder disse dagene, var på UL igår og alt så heldigvis bra ut. Tror jeg må på ny UL om ikke så lenge for blødningene slutter ikke.. Betryggende å se med egne øyne da at alt er bra. Jeg hadde blødninger i første svangerskap også, hver dag i 1 uke, og det gikk kjempebra, fikk en flott gutt!
anneman Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Det er så godt å lese om andre som har opplevd det samme som meg og det viser seg at alt går bra. Min historie er helt lik den første her...av og på med blødninger...vært på 2 ultralyder til nå en offentlig og en privat for 1. uke siden..og legen sa: Her blir det fødsel vettu...og da tror vi på det....knøttet vårt blir der inne til den er klar for å hilse på oss. Jeg blør ennå...litt hver dag, men jeg må ha troen. Lykke til dere andre også, klem fra meg
Gjest Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Hei! jeg har og en beroligende historie, les gjerne bloggen min,der står min historie.
MammaTherese84 Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Tusen,tusen takk, kjære deg!! Ble så lettet nå at jeg nesten tok til tårene... Jeg blør litt i disse dager, LITE, men blod er uansett ikke noe gravide vil se på papiret...ringte legekontoret, men fikk ikke tidlig UL...følte ikke jeg ble tatt alvorlig...litt vondt.... skal til vanlig legekontroll på torsdag...så satser på at alt bare er vel da!! Trøster meg med at jeg er oppblåst, med ømme bryster og de "normale" stikningene...det må da være sikkert graviditetstegn?? er 9+4 i dag.... igjen, TAKK for det du delte!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå