Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Jeg har prøvd å få barn i ca 10 mnd nå, men ingenting skjer. De siste 4 mnd har menssyklussen vært helt merkelig. Vanligvis har jeg ca 30 dager uten mens, også 5 dager med.(Altså 30 dagerssyklus) Men nå er det ca 10 dager uten mens og ca 20 dager med mens. (Altså 10 dagerssyklus) Jeg tar også eggløsningstester hver dag, tatt det de siste 5 mnd, men aldri en dag som den har vært positiv. Noen som har opplevd dette? Kanskje noen har noen ideer om hva som har skjedd? Er det mulig at dette bare er den nye sykluslusen? At den bare har forandret seg? Syns det høres helt teit ut å gå til legen og, bare pga dette.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #2 Skrevet 28. januar 2010 Du kan ha PCOS f eks. Det er fint mulig å ha blødninger a type mens, uten at du har hatt eggløsning. Hormonforstyrrelser kan gi blødning fra livmoren, og har som sådan ikke noe med eggløsning å gjøre. Synes overhodet ikke det er dumt å gå til legen med ditt problem, for det er ikke "bare".
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #3 Skrevet 28. januar 2010 Hei på deg.. Nå har dere jo snart prøvd et år uten hell og da har man krav på utredning av gynokolog. Først ser de på deg om du har eggløsning, og om hormonbalanse osv.. Og om alt det er bra tar de en sperm test av mannen din.. Vet alt om hvor frustrerende det er og vente på den positive testen. Vi kontaktet lege og han henviste oss til gynokolog. Jeg hadde litt feilbalanse i hormonene som gjorde problemet hos oss. Men, dagen før jeg skulle begynt på medisiner tok jeg en test og jaggu var den possitiv. Nå sitter jeg her med verdens herligste jente på litt over en måned. det er ikke teit og gå til legen for slike ting. For vis det er slik at du ikke har eggløsning kan du jo bare prøve og prøve uten hell.. Dere trenger hjelp. håper det ga deg litt svar i allefall. Mye som kan være årsaken til at dere ikke blir gravide. Og det er det bare en lege som kan finne ut av. for all del, dere kan fortsette og prøve en stund til, men ofte er det jo greit og sjekke at alt er bra så dere vet det i allefall. Lykke til og håper dere snart sitter og planlegger fødsel og koser dere med baby i magen. )
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2010 #4 Skrevet 28. januar 2010 Så blødningene mine kan komme pga hormonforstyrrelser? Hvordan finner legen ut dette? Og hva kommer hormonforstyrrelsene av? Jeg har en gutt på snart 4, så vi kan få barn, er bare noe som har skjedd nå. Kan legen skrive ut PCOS uten å undersøke meg? Hvis jeg bare sier at jeg ikke har eggløsning? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå