Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med refertilisering av sterilisert mann?

Hvor anbefales det å foreta denne operasjonen?

Hva kostet det?

Har noen lykkes med å bli gravide etter en slik operasjon?

Veldig fint om noen kan komme med informasjon, råd og tips.

Har prøvd icsi med negative resultat.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141352198-refertilisering-av-mannen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker vi sjekket ut dette, men valgte å gå for ICSI i steden. Tror jeg leste et sted at det var 70 % sjanse for at det var vellykket. Man kunne få gjort inngrepet privat for i underkant av 20 000,-, om jeg husker riktig. Gjør noen søk på nett, så finner du sikkert ut av det:)

Hei Sakura,

Dette lurte vi og på for en tid siden. Jeg oppsøkte min gynekolog, for først og fremst finne ut om alt var i orden med meg, før vi evt. satte i gang refertilisering av ham. Det første han gjorde var å gi meg brosjyrer om assistert befruktning! Det var litt avskrekkende til å begynne med, men de fleste sakkyndige vil nok anbefale dere dette. Dette er fordi sjangsen for å lykkes er mye høyere. - Det kommer kanskje an på hvor gamle dere er. Men vår klokke tikker....

Først vil de gå inn og hente ut sæd celler for å sjekke om det fremdeles er liv i dem og siden gjør de det igjen når dere gjennomfører assistert befruktning / IVF.

Uansett - dere kan få utført denne operasjonen hos private klinikker og det koster ca 30.000 kr.

Her er en nyttig link for deg: www.fertility.no

Lykke til!

Loony

Takk for svar.

Har vært igjennom 3 icsi forsøk med operativt sæduttak ettersom mannen er sterilisert. Alle forsøkene var negative.

Fikk ut få egg, hadde 2 egg på frys og skulle gjennom fryseforsøk i januar, men eggene overlevde ikke.

Så om noen vet/ har noen tanker om hvilken klinikk som er best på refertilisering er vi veldig interessert i å få vite det.

Har sjekket litt rundt, og Aleris, Volvat og Osebergklinikken virker som de mest aktuelle for oss. Noen som har erfaringer eller har hørt noe??

• 8 måneder senere...

Hei Sakura.

Håper dere har fremgang i prosessene :)

Vet ikke om du er i forum enda, men jeg var litt nyskjerrig på hvordan det gikk med dere....

Har dere gjennomført refertilisering? Hvor endte dere evt opp med å gjøre det? Og viktigst av alt - Har du blitt gravid?

Vi har i dag testet negativt etter 6.IVF forsøk med tese (vi har lignende utfordring som dere). Nå gir vi opp den karusellen og jobber med å finne ut hvem som er best på dette. Noen tips?

Loony

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...