Sakura Skrevet 28. januar 2010 #1 Skrevet 28. januar 2010 Er det noen som har erfaring med refertilisering av sterilisert mann? Hvor anbefales det å foreta denne operasjonen? Hva kostet det? Har noen lykkes med å bli gravide etter en slik operasjon? Veldig fint om noen kan komme med informasjon, råd og tips. Har prøvd icsi med negative resultat.
hegeno Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Husker vi sjekket ut dette, men valgte å gå for ICSI i steden. Tror jeg leste et sted at det var 70 % sjanse for at det var vellykket. Man kunne få gjort inngrepet privat for i underkant av 20 000,-, om jeg husker riktig. Gjør noen søk på nett, så finner du sikkert ut av det:)
Loony Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Hei Sakura, Dette lurte vi og på for en tid siden. Jeg oppsøkte min gynekolog, for først og fremst finne ut om alt var i orden med meg, før vi evt. satte i gang refertilisering av ham. Det første han gjorde var å gi meg brosjyrer om assistert befruktning! Det var litt avskrekkende til å begynne med, men de fleste sakkyndige vil nok anbefale dere dette. Dette er fordi sjangsen for å lykkes er mye høyere. - Det kommer kanskje an på hvor gamle dere er. Men vår klokke tikker.... Først vil de gå inn og hente ut sæd celler for å sjekke om det fremdeles er liv i dem og siden gjør de det igjen når dere gjennomfører assistert befruktning / IVF. Uansett - dere kan få utført denne operasjonen hos private klinikker og det koster ca 30.000 kr. Her er en nyttig link for deg: www.fertility.no Lykke til! Loony
Sakura Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2010 Takk for svar. Har vært igjennom 3 icsi forsøk med operativt sæduttak ettersom mannen er sterilisert. Alle forsøkene var negative. Fikk ut få egg, hadde 2 egg på frys og skulle gjennom fryseforsøk i januar, men eggene overlevde ikke. Så om noen vet/ har noen tanker om hvilken klinikk som er best på refertilisering er vi veldig interessert i å få vite det. Har sjekket litt rundt, og Aleris, Volvat og Osebergklinikken virker som de mest aktuelle for oss. Noen som har erfaringer eller har hørt noe??
Loony Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Hei Sakura. Håper dere har fremgang i prosessene Vet ikke om du er i forum enda, men jeg var litt nyskjerrig på hvordan det gikk med dere.... Har dere gjennomført refertilisering? Hvor endte dere evt opp med å gjøre det? Og viktigst av alt - Har du blitt gravid? Vi har i dag testet negativt etter 6.IVF forsøk med tese (vi har lignende utfordring som dere). Nå gir vi opp den karusellen og jobber med å finne ut hvem som er best på dette. Noen tips? Loony
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå