Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Permisjonen min går ut i august og da lurer jeg på å ta videreutdanning.

Var inne og sjekket hvor mye støtte jeg ville få fra lånekassen og det var ikke mye gitt. 6500 kr i mnd og alt er lån. Noen som vet om man har rett på noe annet? Billigere barnehageplass el lignende.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du har rett på noe som heter forsørgerstipend, vet jeg. (Fra lånekassen.)

Når det gjelder hvor mye barnehage koster kommer det an på hvor mye husholdningen har i inntekt. Hvor skal du stduere? Studentsamskipnaden til universitetet eller høyskolen vil ha informasjon om slikt...

Skrevet

Takk for svar! Skal sjekke det ut:) blir nok ved hib, hvis jeg kommer inn da:)

Skrevet

Forsørgerstipendet blir regnet ut i fra hvor mye samboer tjener, om jeg har forstått det riktig. Har han en brutto på over 25.000,- (tror jeg), har du ikke rett på noe. Dette står på lånekassens sine hjemmesider. Dette er ikke er særlig heldig for meg, som også tenker å studere til høsten. Må si jeg gruer meg litt til å måtte leve litt nøkternt. Prøver å spare opp litt nå da, men det rekker nok ikke til 3 år ;p

Skrevet

Jeg har gått et år på sykepleien. Skal fortsette til høsten. Dette permisjonåret får jeg forsørgerstipend, siden jeg har permisjon. Det er det samme som du får når du går skole tror jeg. Regnes ut fra din samboers inntekt. Det står veldig greit forklart på lånkassen sine nettsider. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...