Gå til innhold

Lavkarbodamer - har et spm til dere som har peiling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat begynt på lavkarbodiett, men kjenner meg såpass at jeg vet at jeg må ha en dag i uken med karbo og sukker for å klare holde ut.. Blir dette veldig ødeleggende å ta fri fra dietten f.eks hver lør? Har bare noen få kg jeg skal ned og trener mye ved siden av..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hvis du sprekker tar det 2-4 dager før kroppen klarer å fjerne karbolagrene og begynne å forbrenne fett igjen, og flere dager før forbrenningen er optimal - og før du når der er du jo gjerne tilbake på "sprekkdag". De gangene jeg har sprukket har jeg gjerne gått ned bare noen hundre gram påfølgende uke, mens jeg ellers går ned et kilo i uken. Så det er ikke så bra nei :-) Ikke er det særlig sunt for kroppen å få "karbosjokk" heller (mener jeg da, delte meninger her)

Jeg ville heller brukt alternativt lørdagsgodt. karbofri gele', bacongull, sjokolade uten sukker, atkinsbar, ostekake (uten bunn), en eller annen lavkarbo sjokoladekake... Mye man kan spise =)

Skrevet

Hvis du bare skal ned noen få kilo så ville jeg kanskje ikke gått på lavkarbo i det hele tatt.

Jeg slanket meg for 4 år siden 24 kg, og det gikk som en drøm med lavkarbo. Har egentlig holdt vekta bra, men gikk litt opp, og ville ned igjen 4-5 kg. Gikk på lavkarbo over et par mnd, helt uten effekt, og fant til slutt ut at denne metoden virker kun om kroppen har "nok fett å ta av"...

Det som nyttet for meg var trening, kalorifattig kost, og en "fråtsedag" i uka så kroppen ikke skulle gå på sparebluss. Ble kvitt de aktuelle kiloene på 5 uker:)

Skrevet

Hvis du skal ha en "spisedag" iløpet av uka ( noe som er godt for både kropp og ikke minst sjel ;-) ) , så vil jeg ikke råde deg en diett som er så lavt på karb at du går inn i ketose..

Spis riktige karbohydrater i form av fullkorn og grønnsaker, spis rent kjøtt og magre meieriprodukter, sammen med masse fysisk aktivitet..

Og belønn deg med spisedag på lørdag!

Lykke til!!

Skrevet

Har ikke så mye greie på ketose og har ikke som mål å være i ketose.. Funnet noen oppskrifter på lavkarbo.no til middag og spiser ellers mye egg og forsøker holde meg på 30-40 karber om dagen.. Kommer jeg i ketose da? Merker jeg mye mer tørst enn vanlig, men jeg drakk jo for lite vann i utgangspunktet.. Har lenge forsøkt å spise kcalorifattig og med riktige karbohydrater uten at det gir særlig effekt annet enn jeg blir matlei..

Ingen som har brukt lavkarbo med effekt når man bare skal ned noen kg? Tenkte å fortsette med dette videre når ønsket vekt var oppnådd, men bare øke litt på karbene.. Men vanskelig å følge til punkt og prikke hver dag pga middagsbesøk hos fam og venner o.l..

Med spisedag (lør) tenker jeg legge til fullkornspasta/fullkornstortilla o.l til middag, samt snop og chips til kvelden.. Ikke fråtse uhemmet i karbohydrater, men er jo en del i chips og snop da..:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...