Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sinnsykt kvalm og kaster opp kanskje 5 ganger om dagen!

Jeg ringte legen min i en uke i strekk men det var ikke noe time ledig, til slutt ringte samboeren min ganske irritert og han fikk en time til meg på mandag men finn også beskjed om at jeg ikke fikk sykemelding eller noen medikamenter for og stoppe det :S

Han sa det var bra at jeg var kvalm for da lagde jeg en bra morkake og at jeg bare måtte små spise hele tiden.

er dette mulig? jeg ligger jo over doen på jobben og spyr til jeg får røde prikker i ansiktet, noen som har noen lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ei venninne av meg hadde det slik og det finnes piller som kan gjøre hverdagen din bedre. Dette blir kun gitt ut i ekstreme tilfeller hvor folk rett og slett ikke fungerer i hverdagen. Det er viktig for deg og få i deg nok næring til barnet!

Denne legen høres helt teit ut spør du meg! Jeg ville byttet lege jeg! Finn en som har litt mere sympati og som kanskje kan hjelpe deg med å få en bedre hverdag! Hvis du ikke holder på noe mat og blir veldig utenfor og slapp, så får du heller ringe legevakten. Kanskje du må få næring intravenøst etter hvert.

For meg hjelper det med sitrusfrukter, dundersalt og salt kjeks for å holde kvalmen i sjakk! Prøv det, hvis du ikke har gjort det :)

Lykke til!! :)

Skrevet

uff, føler med deg:( Sånn hadde jeg også det under min første graviditet. Kastet opp hver dag i tre mnd og mistet 8 kg. Så da jeg ble gravid andre gang fikk jeg tips om noen tabletter som kunne hjelpe, og gjett om de gjorde. De heter Postafen og fås på apoteket uten resept, kan også fås på resept, de blir da mye billigere. Jeg er fortsatt litt kvalm selvom jeg tar de, men det hjelper mot den verste kvalmen og hindrer meg fra å kaste opp. Tar 3 stk om dagen, godkjent av legen min. Anbefaler deg å bytte lege for det er ikke sunt for verken deg eller barnet å ha det sånn. De er trygge å bruke, brukte de i svangerskap nr 2,nr 3 og nå nr 4. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...